نجات جان مادر باردار و نوزادش

رضا جعفری با اعلام این خبر اظهار کرد: درپی تماس مرکز پیام زرند با مرکز کرمان گزارشی مبنی بر وخامت وضعیت مادر بارداری که دچار پارگی کیسه آب شده و از سوی دیگر در روستای کمسار واقع در یک منطقه صعب العبور بین روستای دشتخاک و کوه‌های پابدانا قرار داشت، دریافت شد.

رییس اداره روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در پی اعزام بالگرد اورژانس کرمان به منطقه‌ای صعب العبور، مادر بارداری که در وضعیت بسیار بدی قرار داشت سریعا به کرمان منتقل شد.

 

 بالگرد اورژانس کرمان


به گزارش صـدای زرنـد، رضا جعفری رییس اداره روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی تماس مرکز پیام زرند با مرکز کرمان گزارشی مبنی بر وخامت وضعیت مادر بارداری که دچار پارگی کیسه آب شده و از سوی دیگر در روستای کمسار واقع در یک منطقه صعب العبور بین روستای دشتخاک و کوه‌های پابدانا قرار داشت، دریافت شد.

 
وی افزود: بعد از دریافت تماس سریعا بالگرد اورژانس فعال و به منطقه اعزام شد و پس از جستجوهای فراوان چوپانی رویت شده و با سوار کردن این چوپان که به منطقه مسلط بوده مجددا بالگرد پرواز کرده و به روستایی که بیمار در آنجا حضور داشت رسیده است.

 
جعفری تصریح کرد: پس از معاینات اولیه وضعیت مادر بسیار وخیم گزارش شد که در حین انتقال بیمار به کرمان اقدامات اورژانس پیش بیمارستانی در بالگرد انجام و به علت جستجوی زیاد بالگرد در آن منطقه، سوخت  رو به اتمام بود به همین دلیل خلبان تقاضای فرود  اضطراری در پایگاه هوانیروز کرمان کرده است.

 
وی ادامه داد: بعد از فرود اضطراری، تقاضای حضور آمبولانس  جهت انتقال سریع بیمار به مرکز درمانی می‌شود و مرکز پیام کرمان فوری یک دستگاه  آمبولانس را به پایگاه هوانیروز فرستاده و اورژانس زنان بیمارستان افضلی‌پور را هم در جریان قرار داده و اعلام آماده باش می‌کند.

 
رییس اداره روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نهایت بیمار به مرکز درمانی افضلی‌پور منتقل شده و تحت عمل سزارین قرار می‌گیرد و در حال حاضر نیز حال مادر و نوزاد خوب بوده و هر دوی آنها از خطر مرگ نجات پیدا کرده‌اند.

 

انتهای پیام/