تیم مذاکره‌کننده مظلوم و مقتدر از منافع ملی کشور دفاع کرد

حسین امیری خامکانی: در مورد مشکلات کشور باید به دولت خسته نباشید گفت زیرا در شرف کار با دنیایی از مشکلات و به هم ریختگی در همه بخش‌ها به ویژه بی‌نظمی در بخش پولی و مالی با آشفتگی در اقتصاد کشور روبه رو بود که هر روز تبعات آن در گوشه و کنار کشور بروز می کند، انسجام بخشی کار راحتی نبود.

Dr. Amiriنماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس، با انتقاد از یک عده که به گفته وی جز تخریب چهره‌های نظام و خالی کردن پشتوانه سرمایه انسانی و ضربه به هویت واقعی کشور ماموریتی برای خود قایل نیستند، تصریح کرد: افراد تعهد و دلسوزی خود را در شرایط سخت و بحرانی نشان می دهند.

 

صدای زرند: به گزارش خبرگزاری خانه ملت،‌ حسین امیری خامکانی در نشست علنی امروز سه‌شنبه (۲۳ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود،‌ افزود: در مورد مشکلات کشور باید به دولت خسته نباشید گفت زیرا در شرف کار با دنیایی از مشکلات و  به هم ریختگی در همه بخش‌ها به ویژه بی‌نظمی در بخش پولی و مالی با آشفتگی در اقتصاد کشور روبه رو بود که هر روز تبعات آن در گوشه و کنار کشور بروز می کند، انسجام بخشی کار راحتی نبود.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ چالش هسته ای هم بخشی از توان و انرژی کشور را می ‌گیرد و برای مردم نیز دغدغه ایجاد می کند سال پر پیچ و خمی را در پیش روی ما قرار داده که فقط با استراتژی دولت،‌ ملت ، همدلی و هم زبانی از این تحریم ها عبور می توان کرد.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: در شرایطی که این همه مشکل بر سر ملت ریخته و زندگی مردم تحت فشار هزینه های بالا است و چند سال در هدف گذاری و نامگذاری سالانه،‌ تولید و اشتغال محور می باشد یک عده جز تخریب چهره‌های نظام و خالی کردن پشتوانه سرمایه انسانی و ضربه به هویت واقعی کشور ماموریتی برای خود قایل نیستند؛ اما در شرایط سخت و بحرانی افراد تعهد و دلسوزی خود را نشان می دهند و اثروجودی خود را در جهت حل مشکل بروز می دهند اما تاریخ هرگز اثر وجودی شهدا و جانبازان  در جنگ تحمیلی فراموش نخواهد کرد.

 

وی یادآور شد: عرض خسته نباشید و خداقوت داریم خدمت تیم مذاکره کننده هسته ای که مظلوم و مقتدرانه در یک مبارزه دیپلماتیک نابرابر از منافع ملی کشور دفاع می کنند، ملت ایران قدردان زحمات دستگاه دیپلماسی کشور و تیم مذاکره کننده هسته ای هستند و شرایط آنها را درک می کنند گرچه از طرف بعضی ها تندروی و جفا می شود اما از رهبر معظم انقلاب اسلامی سپاسگذاریم که همواره این تیم را مورد عنایت خود را قرار دادند و نتایج مذاکره کننده هرچه بشود اول آنکه دولت و تیم مذاکره کننده زحمت خود را کشیده اند و دوم آنکه ما اراده خود را به دنیا ثابت کرده ایم و نشان داده ایم که اهل تعامل هستیم.

 

امیری خامکانی افزود:‌ نکته دیگر اینکه بدهی و طلب متقابل شرکت میراث باقی مانده از دولت قبل در حال افزایش است این بدهی شرکت ها به یکدیگر اقتصاد کشور را دچار مشکل کرده و دولت باید فکری کند زیرا فشار این مشکل به کارگران معادن و تولید کنندگان مواد اولیه وارد می شود.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس نهم ادامه داد:  بحرانی تر سنگ آهن بحران زغال سنگ در شهرستان های زرند و کوهبنان است ۵ الی ۶ معدن تعطیل شده و کارگران آنها بیکار شده اند و بنده از دولت قبل گفته ام که فکری برای رفع این معضل شود اما هنوز اقدام جدی صورت نگرفته است.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: در تمام دنیا بسته به ساختار زمین شناسی، معادن زغال سنگ در چرخه فولاد به نحوی حمایت می شود می توان در نرخ مالیاتی و حقوق دولتی معادن زغال سنگ تجدیدنظر شود یا از سهم تولید در اجرای هدفمندی یارانه ها کمک شود تسهیلات ارزان قیمت به معادن زغال سنگ اختصاص یابد تعرفه های واردات زغال افزایش یابد و قیمت خرید زغال از معادن داخلی اصلاح شود همه این کارها شدنی است و حتی انجام برخی از این اقدامات مشکل زغال کشور را رفع می کند.

 

وی یادآور شد: ذوب آهن اصفهان باید کارگران معاون ذغال سنگ را در چرخه تولید زغال خودی بداند همانطور که دغدغه رفاه کارگران خود را دارند دغدغه حقوق کارگران معادن را داشته باشد؛ بازنشسته های فولاد و شرکت زغال سنگ دو الی سه سال است که مشکلاتی را در زمینه پرداخت حقوق دارند که این از تبعات خصوصی سازی است که مسئولان وقت شرکت زغال سنگ زیان‌ده را بابت رد دیون به صندوق فولاد واگذار کرده اند و به هشدارهای ما نیز توجهی نشد.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس نهم ادامه داد: بحران آب گریبان گیر استان کرمان شده است و اکنون ۲۷ شهر در این استان با کمبود ۲۵۰۰ لیتر در ثانیه در وضعیت قرمز قرار دارند و نزدیک هزار روستا هم با تانکر آب رسانی می شود، در کوتاه مدت جز صرفه جویی راهی وجود ندارد و در بلند مدت نیز باید ضمن راهکارهای مدیریت منابع از هدرروی آب در شبکه های توزیع کرد که همه این ها منابع مالی می خواهد که دولت و مجلس باید اقداماتی در این زمینه انجام دهند.

 
انتهای پیام/