مبانی بیوشیمی به زبان ساده توسط عضو هیات علمی دانشگاه آزاد زرند منتشر شد

مولایی: پیشرفت های اخیر در زمینه این علم به قدری سریع و چشم گیر بوده که دانسته های گذشته ما در برابر آن حقیر می نماید. این علم را می توان به صورت علم مربوط به اساس شیمیایی حیات تعریف نمود.

Biochemiمجتبی مولایی عضو هیئت علمی گروه تربیت بدمی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی زرند دومین کتاب خود را نیز با عنوان “مبانی بیوشیمی به زبان ساده” را روانه بازار کتاب کشور کرد تا در دسترس دانشجویان رشته تربیت بدنی و سایر علاقمندان قرار گیرد.

 

به گزارش خبرنگار صدای زرند، مولایی در مقدمه این کتاب آورده است: بیو شیمی علمی است که درباره ترکیبات واکنش های شیمیایی در موجودات زنده بحث می کند. بیوشیمی (زیست شیمی)، از جمله علمی هایی است که همواره به نوآوری های تازه دست می یابد.

 

پیشرفت های اخیر در زمینه این علم به قدری سریع و چشم گیر بوده که دانسته های گذشته ما در برابر آن حقیر می نماید. این علم را می توان به صورت علم مربوط به اساس شیمیایی حیات تعریف نمود.

 

وی در کتاب خود به حوزه فیزیولوژی اشاره کرده است و معتقد است: فیزیولوژی به عنوان علم مطالعه عملکرد بدن یک همپوشانی تقریباً کامل با بیوشیمی دارد. داروسازی و داروشناسی در عمق دانش بیوشیمی قرار دارد. به خصوص اکثر داروها در طی واکنش های شیمیایی آنزیمی متابولیزه می گردند.

 

بیوشیمی با ساختار و عملکرد سلولی مثل پروتئین ها، کربوهیدرات ها، لپیدها، اسیدهای نوکلئیک و انواع دیگر زیست مولکولها سر و کار دارد. هدف زیست شناسی شیمیایی پاسخ دادن به سوال هایی است که از زیست شیمی ناشی می شود.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی زرند طی گفتگویی اعلام کرد: دانش بیوشیمی که در آن از روش های شیمیدانان برای درک و شناخت فرآیندهای فناوری زیستی که درون موجودات زنده استفاده می شود اهمیت فراوانی دارد.  تمام گیاهان و جانوران از ترکیبات شیمیایی ساخته شده اند و وظیفه بیوشیمیست ها آن است که ساختمان این مواد و نقش آنها را در حیات موجودات زنده بررسی و شناسایی کنند.

 

لازم به ذکر است وی سومین اثر علمی خود را نیز آماده و در مرحله ارائه به بازار دارد.

 

انتهای پیام / مسعود لشکری