انجمن ها بازوی مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان می باشند

اولین نشست روسای انجمن های هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند، با حضور معاونین اداره کل کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان برگزار شد.

اولین نشست روسای انجمن های هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند، با حضور محمدی معاونت فرهنگی، جوشایی، معاونت هنری، لشکری معاونت سینمائی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان روز یکشنبه ۱۷/۰۳/۹۴ در این اداره برگزار شد.

 

به گزارش صدای زرند، احمد رشیدی زرندی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند ضمن خیر مقدم به اعضاء شرکت کنندگان توضیحاتی در خصوص رئوس برنامه های فرهنگی هنری و سیاستگزاری های جدید اداره کل ارائه دادند.

 

وی در سخنان خود با اشاره به مشکلات فراروی انجمن های هنری اظهار امیدواری کرد: با حضور معاونین محترم به ابهامات بسیاری در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری زرند پاسخ داده شود.

 

ایشان انعقاد تفاهم نامه با نهاد ها و ادارات مختلف را گره گشای بسیاری از مشکلات از جمله تامین بخشی از منایع مالی و انسانی در این اداره دانست.

 

در ادامه، محمدی ضمن ابراز رضایت از فعالیت های صورت گرفته در دوره جدید مدیریتی گفت: امیدواریم بتوانیم با حفظ استقلال و تعامل با دولت و رسیدن به فهم مشترک از اینکه کجا هستیم و مسیری که در حال طی شدن هست سرانجام آن چه خواهد بود به موفقیت های بیشتر برسم و همچنین امیدواریم اینگونه نشست های کاری به بر طرف شدن بسیاری از موانع و ارائه راهکارهای عملی بیانجامد.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های کانون های هنر استان کرمان و تشریح اتفاقات گذشته و انتقاد به نگاه دولتی که به ساختار کانون هنر داشتند اعلام کرد: نمی توان با پیچیدن یک نسخه یکنواخت برای تمام استان تصمیم گیری نمود بلکه  با استفاده از تعدد سلیقه ها و نظرات افراد متخصص و با ایجاد موسسات فرهنگی و هنری همفکر و تشکل های خصوصی و احیاء انجمن ها و توجه به خواست جامعه هنری می توان نشاط و سر زندگی بیشتر را به جامعه بخشید و این امر میسر نمی شود مگر آنکه با همکاری تمامی هنرمندان دلسوز و مسئولین ارشد هر منطقه و شهرستان.

 

جوشائی معاونت هنری اداره کل با ذکر اوضاع گذشته و فعلی فعالیت های فرهنگی و هنری زرند خواستار پیوستن جامعه هنری به خانه هنرمندان استان به عنوان یک فرصت مناسب شد.

 

ایشان همچنین با اعلام ایجاد انجمن های هنری کرمان، زرند را در زمره شهرستانهای گروه ((ب)) می دادند افزود: مدیریت و شیوه اداره انجمن های هنری به شیوه ای است که ادارات ارشاد نمی توانند به حوزه آموزش این انجمن ها ورود کنند و از آموزشگاه های آزاد هنری حمایت کنند.

 

وی گفت: انجمن های هنری مسئولیت برگزاری جشنواره ها و کنسرت های موسیقی می باشند و به نوعی بازوی همکار مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان می باشند.

 

 

انتهای پیام/