مراسم اختتامیه جشنواره «شعر نماز» با اهدای هدایایی به نفرات برتر برگزار شد

اولین جشنواره استانی شعر نماز در شهرستان زرند برگزار شد و مراسم اختتامیه این جشنواره با اهدای هدایایی به ده نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره به کار خود پایان داد.

مراسم اختتامیه اولین جشنواره استانی شعر نماز امروز صبح با حضور هنرمندان و مسئولین استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند برگزار شد و به نفرات برتر این جشنواره هدایایی اهدا شد.

نخستین جشنواره استانی شعر نماز در زرند

به گزارش صدای زرند، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی، امام جمعه زرند، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره، اظهار داشت: در بسیاری نقاط جهان هنر در خدمت شهوت و خشونت است اما به برکت امام راحل، مقام معظم رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی هنر ایران اسلامی سرآمد جهان بوده و در خدمت حق و حقیقت قرار گرفته است.

 

ابراهیمی با بیان اهمیت و نفوذ هنر در بیان یک موضوع گفت: از جمله مواردی که هنر می تواند در آن نقش آفرینی کند نماز و اهمیت نماز است.

 

در ادامه فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز بعد از تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره، ادامه داد: خدا را شاکریم از اینکه می توانیم نام خود را به عنوان خادمان نماز ادعا کنیم.

 

وی همچنین گفت: بسیار خوشحالم که اختتامیه اولین جشنواره شعر نماز در حالی در حال اجرا است که فراخوان دومین دوره این جشنواره باز هم به میزبانی شهرستان زرند کلید خورده و نخستین جشنواره در راستای ترویج فرهنگ نماز در قالب هشت فعالیت فرهنگی تعریف شده بود.

 

فلاح با اشاره به برنامه ریزی های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در زمینه نماز، افزود: جشنواره خوشنویسی به میزبانی کوهبنان، جشنواره پوستر به میزبانی بم، جشنواره شعر به میزبانی زرند، جشنواره طراحی و ترانه‌سرایی و چاپ کتاب به میزبانی سیرجان و حمایت از چاپ کتب در ارتباط با نماز و تجلیل از نویسندگان کتاب به محوریت معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برنامه‌ریزی شد.

 

 

معین معینیان، دبیر اولین جشنواره استانی شعر نماز، در این مراسم، ضمن تشکر از جاضرین و هئیت داوران، گفت: استفاده از ظرفیت بالای هنر برای ترویج و گسترش فرهنگ نماز در جامعه از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره استانی شعر نماز است.

 

 

معینیان خاطرنشان کرد: اولین جشنواره استانی شعر نماز با محوریت آثار و برکات نماز در زندگی و کارکردهای اجتماعی و فرهنگی این فریضه الهی به میزبانی شهرستان زرند برگزار شد و شاعران استان استقبال پرشوری از آن داشتند و هیئت داوران ضمن پاسداشت حضور شاعران در این همایش انسانی و خداپسندانه، از بین ۷۰ اثر راه یافته به جشنواره، زهرا امیرتیموری از شهرستان بافت، فرزانه یزدان‌پناه از زرند و حمیدرضا محمودزاده از زرند را به ترتیب به عنوان مقام‌های اول تا سوم این رقابت ادبی اعلام می دارد.

 

 

در پایان از ۱۰ نفر از شرکت کنندگان برتر این جشنواره با اهدای هدایایی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

خبر مرتبط :

گزارش تصویری از نخستین جشنواره استانی شعر نماز در زرند