هنرمندان زرندی از حضور در جشنواره اردیبهشت تئاتر کرمان انصراف دادند

اردیبهشت تئاتر هرساله برای بزرگداشت روز جهانی تئاتر و به منظور تجلیل از پیشکسوتان و تقدیر از فعالان عرصه تئاتر استان و همزمان با دیگر استانها برگزار می شود که این آئین در سال جاری جمعه گذشت، ۱۸ اردیبهشت ماه در مجموعه پالیز برگزار شد.

OrdibeheshTeater_5413120اردیبهشت تئاتر هرساله برای بزرگداشت روز جهانی تئاتر و به منظور تجلیل از پیشکسوتان و تقدیر از فعالان عرصه تئاتر استان و همزمان با دیگر استانها برگزار می شود که این آئین در سال جاری جمعه گذشت، ۱۸ اردیبهشت ماه در مجموعه پالیز برگزار شد.

 

به گزارش صدای زرند، بنا به اعلام انجمن نمایش استان کرمان، شهرستان زرند که به گفته بسیاری از هنرمندان استان به عنوان قطب آموزش تئاتر در استان و نماینده قدرتمند استان در بسیاری از جشنواره ها محسوب می شود، سهمش برای حضور در مراسم اردیبهشت تئاتر سال جاری تنها ۴ نفر بود و این در حالی بود که برخی از گروه های تئاتری شهرستان کرمان به طور کامل در این مراسم حضور داشتند.

 

سجاد منصوری یکی از هنرمندان هنرهای نمایشی شهرستان زرند ضمن اعتراض به این تصمیم گفت: چرا برخی گروهای کرمانی با بازیگرانی که سابقه کوتاهی در اجرا دارند باید به طور کامل در این مراسم باشند اما زرند با این همه بازیگر موفق و دارای سابقه درخشان تنها ۴ نماینده در این مراسم داشته باشد؟

 

وی با بیان اینکه مراسم اردیبهشت تئاتر هر ساله و همزمان با کل کشور بر پا می شود اظهار داشت: تئاتر شهرستان زرند در سالی که گذشت نماینده تئاتر استان در جشنواره تئاتر فجر بود… همچنین هنرمندان زرندی شب های شاد زرند را با ترکیب تئاتر و موسیقی در ۱۳ شب در زرند برگزار نمودند و ۳۰۰۰ نفر از شهروندان زرندی را بر روی صندلی های ارشاد نشاندند و لذت بردند… روزهای اخیر و به همت آقای عزیزاللهی یکی از هنرمندان زرندی، آلن لکوک فرانسوی به زرند آمد و به آموزش در زمینه تئاتر کاغذی پرداخت که برای اولین بار اتفاق افتاده بود… حال آیا حق زرند فقط حضور ۴ نفر در اردیبهشت تئاتر بود.

 

وی در پایان گفتگو اظهار داشت: امیدواریم مدیر کل محترم و دوستداشتنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با لطف و شناختی که نسبت به تئاتر شهرستان زرند دارند در خصوص این بی حرمتی که از سوی انجمن نمایش کرمان، به تئاتر شهرستان زرند شده است اعمال نظر بفرمایند.

 

مسعود لشکری یکی دیگر از هنرمندان نمایشی شهرستان زرند نیز در این رابطه گفت: متاسفانه برخورد آقایان در انجمن نمایش استان سالهاست که برخورد مناسبی نیست و امیدواریم این انصراف از حضور در این مراسم آغاز راهی باشد تا به همه این تبعیض ها پایان دهند.

 

وی همچنین گفت: ما امیدواریم بتوانیم با همت و پیگیری های بیشتر بتوانیم اعتراض خود در این زمینه را طی درخواستی از فرماندار شهرستان و امام جمعه زرند و نیز نماینده مردم در مجلس به گوش مسئولین مربوطه برسانیم.

 

 

انتهای پیام/