۲ طرح آبیاری در زرند افتتاح شد

با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس و مسئولان، دو طرح آبیاری در شهرستان زرند افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

۲ طرح آبیاری در شهرستان زرند با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

افتتاح 2 طرح آبیاری در زرند

 

به گزارش صدای زرند، پیش از ظهر امروز با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس و مسئولان، دو طرح آبیاری در شهرستان زرند افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی زرند در این مراسم گفت: این طرح‌ها در مزرعه ارجمند و محمدآباد گلشن در سطح ۱۰۰ هکتار در قالب دو باب استخر ذخیره آب ۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی و اجرای ۱.۵ کیلومتر خط انتقال برق اجرا شده است.

 

 

علی زارعی افزایش راندمان آبیاری تا ۹۰ درصد، سهولت در کوددهی و کاهش هزینه کارگری و افزایش کمی و کیفی محصول را از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح‌ها عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۵۵۰ هکتار آبیاری تحت فشار در این شهرستان با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

 

 

وی با اشاره به خسارت ۱۵۰ میلیارد ریالی سرما به باغ‌های گردو و بادام شهرستان زرند افزود: بر اثر نوسانات دمایی و سرما‌زدگی به یک‌هزار و ۱۵۴ هکتار از باغ‌های گردو و بادام شهرستان زرند بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده است.

 

 

زارعی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ هکتار از باغ‌های گردو و بادام زیرپوشش بیمه قرار دارند از کشاورزان خواست: برای اخذ خسارت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی مراجعه کنند.

 

 

افتتاح 2 طرح آبیاری در زرند

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز با اشاره به خشکسالی‌های پی‌درپی اجرای طرح‌های نوین آبیاری را با اهمیت دانست.

 

 

عباس سعیدی با بیان اینکه هزینه اجرای آبیاری تحت فشار در هر هکتار ۱۰۰ میلیون ریال است، گفت: ۶۵۰ میلیون ریال از این مقدار کمک بلاعوض دولت است.

 

 

وی اظهار کرد: کشاورزان باید از این فرصت استفاده کرده و با بهره‌گیری از تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض طرح‌های جدید آبیاری را اجرا کنند.

 

 

دکتر حسین امیری نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس نیز با توجه به بحران کم‌آبی در منطقه و افت آب‌های زیرزمینی استفاده بهینه از آب‌های موجود را تنها راه عبور از بحران کم‌آبی دانست.

 

 

حبیب‌الله خنجری فرماندار زرند هم با قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای این طرح‌ها گفت: کشاورزان متقاضی اجرای این طرح‌ها مورد حمایت جدی دولت قرار می‌گیرند.

 

 

وی تصریح کرد : با توجه به کم آبی موجود در دشت زرند باید تمام تلاش خود را در جهت نهادینه کردن این امر بکار گیریم .

 

 

وی تنها راه برون رفت از کاهش آبهای زیر زمینی را استفاده از برنامه های نوین کشاورزی و آبیاری های نوین و گسترش کشت محصولات کم ابی در شهرستان زرند دانست.

 

 

خالقی مجری این طرح نیز گفت: قبل از زمان اجرای طرح در هر ۶۰ روز، آبیاری در این باغ پسته ۸۴ هکتاری به صورت غرقابی انجام می‌شد، اما با اجرای این طرح هر هشت روز آبیاری انجام می‌شود و صرفه‌جویی بسیاری در مصرف آب کشاورزی صورت می‌گیرد.

 

 

گفتنی است، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس، فرماندار و دیگر مسئولان در ادامه از دو طرح گلخانه ای پرورش گل و خیار گلخانه ای بازدید کردند.

 

 

افتتاح 2 طرح آبیاری در زرند

افتتاح 2 طرح آبیاری در زرند

 

 

انتهای پیام/