علما جانشینان پیغمبر خدا هستند / مرگ مردان حق آغاز حیاتی نو و زندگی جدید است

علما جانشینان پیغمبر خدا هستند که نه تنها اهل زمین بلکه اهل آسمان ها نیز دوست دار او هستند لذا در هنگام مرگ حتی ماهیان دریا هم برای او طلب استغفار می کنند چون ماهیان هم از علم عالم بهره مند می شوند.

Ebrahimi_Jafari_ememjomeمراسم اولین سالگرد ارتحال حجت الاسلام و المسلمین عباس صالح نیا، امام جمعه فقید کوهبنان، با حضور فرماندار، ائمه جمعه کوهبنان، زرند و بخش طغرالجرد، مسئولین اجرایی و قضایی؛ فرماندهان نظامی و انتظامی، بیت مکرم صالح نیا، جمعی از مردم بسیجی و ولایت مدار کوهبنان با اجرای برنامه های مداحی و روضه خوانی در مسجد صاحب الزمان برگزار شد.

 


به گزارش خبرنگار صدای زرند از کوهبنان، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان با استناد به آیات و روایات بیان داشت: برخی از انسانها پس از مرگ و انتقال به عالم برزخ نام و یادشان در بین مردم باقی می ماند و فانی نمی شوند در حالیکه رفتن و فنا شدن مختص تمام مخلوقات است اما مومنان تلاش گر و عالمان عامل را خداوند به خوبی از آنان یاد می کند که برای همیشه جاودان هستند.

 

وی تأکید کرد: مرگ مردان حق آغاز حیاتی نو و زندگی جدیدی است که خداوند در آیات نورانی قرآن می فرماید چه کسی می تواند آلاء خداوند عظیم را تکذیب کند. اینجاست که به پیامبر اعظم (ص) تأکید شد یا رسول الله وجود مبارک شما می میرد اما شما برای همیشه دوران زنده خواهید بود لذا شاهدیم پیامبران، ائمه اطهار، اولیا، شهدا، انسان های برجسته همچون حضرت امام (ره) برای همیشه روزگار زنده خواهند ماند.

 

امام جمعه کوهبنان ابراز داشت: باید به گو نه ای زندگی کنیم که در زمان مرگ رضایت حضرت حق را به دنبال داشته باشیم لذا خداوند راه را باز کرده و می فرماید عده ای می روند اما برای همیشه ماندگار می گردند پس باید تلاش کنیم تا گرایش ما سمت و سوی خداوند باشد دلبسته و دلداده حضرت حق باشیم و حرکات، سکنات، مناسک، محیا و ممات ما بر طبق خواسته خداوند باشد.

 

وی گفت: اگر کسی کارش بر مبنای رضایت خداوند باشد سعی می کند که گفتار، کردار و اعمالش طبق خواسته خداوند باشد که مرحوم صالح نیا امام جمعه فقید کوهبنان چنین بود انسان وارسته ای که در کنار رضایت خداوند رضایت مردم را مد نظر قرار می داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین جعفری ادامه داد: ماه رجب از جمله های ماه های با عظمت و با شرافتی است که انسان باید تلاش کند تا با انجام دادن اعمال این ماه به جایگاه واقعی خودش که بهشت است دسترسی پیدا کند لذا شاهدیم که شهدا، علما و صلحا در رسیدن به این مسیر با تمام وجود تلاش نمودند.

 

وی در پایان تاکید نمود خداوند ارواح علمای شهر کوهبنان حجت الاسلام و المسلین حائری نیا و صالح نیا همچنین شهدای عظیم الشان را که برای حفظ اسلام و مسلمین تلاش نمودند مورد رحمت و غفران خویش قرار دهد.

 

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی، امام جمعه شهرستان زرند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه فقید کوهبنان گفت: خداوند مومنی که اهل علم، فضل و دانش باشد درجه و مقامش را بالا خواهد برد و برای او ارزش ویژه ای را قائل خواهد شد که مرحوم حجت الاسلام  و المسلمین عباس صالح نیا از جمله این افراد بود.

 

وی با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) افزود: علما جانشینان پیغمبر خدا هستند که نه تنها اهل زمین بلکه اهل آسمان ها نیز دوست دار او هستند لذا در هنگام مرگ حتی ماهیان دریا هم برای او طلب استغفار می کنند چون ماهیان هم از علم عالم بهره مند می شوند.

 

امام جمعه زرند افزود: مرحوم صالح نیا مومنی عالم و شخصیتی ارزشمند بود که در همه حال تواضع، خیر خواهی، خوش برخوردی و مردم داری را سر لوحه کار خویش داشت و به واسطه این فضائل بود که در قلب مردم شهرستان کوهبنان جای گرفت و مردم نه تنها در زمان حیات این عالم ربانی بلکه پس ازمرگ ایشان نیز ارادت خود را نسبت به این انسان وارسته اثبات نمودند.

 

وی با استناد به حدیث نبی مکرم اسلام (ص) افزود: اگر به استقبال عالم شیعه بروید مثل این است که به استقبال نبی مکرم اسلام رفته اید لذا شرکت در مجالس و محافلی که متعلق به عالم است در حقیقت شرکت در مجلس پیامبر است و هرکس با پیامبر (ص) مجالست کند در حقیقت با خداوند سبحان مجالست نموده است خصوصا” در عصر غیبت ولی عصر (عج) که وظیفه عالم شیعه حفظ شیعیان و دین خداست.

 

حجت السلام ابراهیمی  با بهره جستن از حدیث امام هادی (ع) افزود: به فرموده این بزرگوار اگر علما در دوران غیبت حضرت ولی عصر (عج) مردم را هدایت و راهنمایی به سمت دین خداو اهل بیت (ع)  نمی کردند از دینداری چیزی باقی نمی ماند.

 

وی ادامه داد: در عصر ما وظیفه علما و مراجع تقلید که شبکه های مختلف با تبلیغات مسموم علیه دین و دیانت تلاش می کنند بسیار سنگین است لذا وجود بابرکت مقام معظم رهبری که مرزبان عقیده مردم است راه را برای فعالیت شبکه های شیطانی سد نموده است.

 

امام جمعه زرند تأکید کرد: ما در عصر غیبت بر سر سفره امام عصر (عج) و حضرت زهرا (س) نشسته ایم که این مهم به برکت خون دل خوردن علما و صلحا است  که جا دارد از مرحوم صالح نیا به نیکی و بزرگی یاد کرد که عمر شریف خود را در جهت گسترش فرهنگ و معارف اسلامی سپری نمود.

 

وی در پایان به سالروز ولادت با سعادت امام جواد اشاره کرد و افزود: جوان ترین ائمه شباهت فراوانی به حضرت عیسی دارد همانطور که حضرت عیسی در گهواره به پیامبری رسید امام جواد نیز در سن شش سالگی امامت و ولایت امت را پذیرا شد.

 

 

انتهای پیام/نامجو کوهبنانی