چه بسیارند…

همیشه شکرگذار حکمت خداوندی باش و بدان همانگونه که باری تعالی در ‘سوره شرح’ فرموده است، بعد از هر سختی آسانی هست.

szemosyos_541201صدای زرند – عباس هرارانی پور: گاهی اوقات به خودمان می گوییم دنیا چه بر ما سخت می گیرد، شاید در یک لحظه سختی دنیا صبرمان را ربوده باشد اما همیشه باید به زندگی از زاویه های دیگر نیز نگریست.

          

برای روشن شدن موضوع به نمونه های زیر توجه کنید:

          

چه بسیارند مریض هایی که روزی شفا پیدا می کنند و سختی بیماری را به فراموشی می سپارند.

          

چه بسیارند مردم فقیری که درهای دولت و ثروت به روی آنها گشوده می شوند و دست های نیازمندشان به دست های بخشاینده تبدیل می گردد.

          

چه بسیارند انسان های افسرده و غمگین که روزگار، گل های شادی بر سرشان می پاشد و شاد و خندان زندگی می کنند.

          

چه بسیارند مردمانی که عرصه ی زندگی را بر خود تنگ ساخته اند و به راههای اعتیاد و… کشیده شده اند اما هرگز به فکر نابودی نبودند و در هوای خوب آینده نفس می کشیدند و زنده ماندند.

          

چه بسیارند آدم هایی که با حرف و حدیث بیهوده دیگران از کوره در نمی روند و درهای آسایش و آرامش را به روی خود نمی بندند و به خوبی ها فکر می کنند.

          

 

          

پس همیشه شکرگذار حکمت خداوندی باش و بدان همانگونه که باری تعالی در ‘سوره شرح’ فرموده است، بعد از هر سختی آسانی هست.

          

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
أَلَمْ نَشْرَحْ لَکَ صَدْرَکَ (۱) وَوَضَعْنَا عَنْکَ وِزْرَکَ (۲) الَّذِی أَنْقَضَ ظَهْرَکَ (۳) وَرَفَعْنَا لَکَ ذِکْرَکَ (۴) فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (۵) إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (۶) فَإِذَا فَرَغْتَ فَانْصَبْ (۷) وَإِلَی رَبِّکَ فَارْغَبْ (۸).

          

بنام خداوند بخشنده و مهربان
آیا ما سینه تو را گشاده نساختیم، (۱) و بار سنگین تو را از تو برنداشتیم؟! (۲) همان باری که سخت بر پشت تو سنگینی می‌کرد! (۳) و آوازه تو را بلند ساختیم! (۴) به یقین با (هر) سختی گشایشی است! (۵) (آری) مسلماً با (هر) سختی گشایشی هست، (۶) پس چون از نماز و طاعت پرداختی برای دعا همت مصروف دار، (۷) و به سوی پروردگار خود همیشه متوجه و مشتاق باش! (۸).

          

          
انتهای پیام/