اولین، آخرین نمی شود / مصاحبه ای کوتاه اما خواندنی با محسن عزیزاللهی

یقینا زندگی در جامعه ای مطلوب و زیبا که آیندگان آن را خواهند ساخت، روح هر انسانی را تجلی می بخشد پس همه باید در این سرمایه‌ گذاری فرهنگی بکوشیم به امید داشتن زیباترین زندگی برای همه مردم این دیار.

Pik-Khabar000عصر روز یکشنبه مورخ ۲۴ اسفند مصاحبه ای با محسن عزیزاللهی سرپرست گروه هنری رنگین کمان داشتیم که این روزها سخت مشغول پیگیری برنامه های فرهنگی و هنری سال جدید می باشد؛ متن این مصاحبه را با یک مقدمه در ادامه مطالعه کنید.

 

صدای زرند: معمولا وقتی بخش های خصوصی به تنهایی بار اجرای برنامه های فرهنگی و هنری را به دوش می کشند. خیلی زود و به دلیل عدم حمایت مسئولین از حرکت می ایستند و همین علت باعث می شود که بسیاری از برنامه هایی که اولین بودند، آخرین هم شوند چون دیگر کسی حاضر نیست آن را برگزار کند وقتی که حمایتی صورت نمی گیرد و حتی شعوری برای درک و فهم این زحمات و کارها وجود ندارد.

 

سال قبل مورخ ۱۶ اسفند ۹۲ برای اولین بار در کشور،  کاروان پیاده شادی نوروزی کودکان به بهانه استقبال از بهار در خیابان های اصلی شهر زرند به راه افتاد، کاروانی که کلیه زحمات و سنگینی برگزاری آن به دوش گروه هنری رنگین کمان و پیش دبستانی تمام هوشمند سهیل و سارا بود.

 

این کاروان در حالی سال قبل برگزار شد که امسال نیز انتظار می رفت دومین اجرای خودش را با پیشرفتی بهتر و استقبالی گسترده تر پشت سر بگذارد اما ۱۶ اسفند تمام شد و حالا در حالی که تنها ۵ روز به پایان اسفند وقت باقی است خبری از برگزاری دومین کاروان نشد تا این برگزار نشدن بهانه ای شود که سوالمان را با سرپرست گروه رنگین کمان مطرح کنیم.

 

 

خبرنگار ما: چه شد امسال خیابان های زرند شاهد برگزاری این کاروان نبودند؟ آیا عدم حمایت مسئولین سبب شد که این اولین، آخرین شود؟

 

عزیزالهی با خونسردی چنین جواب می دهد: نه، مگرتا به حال مسئولی در برگزاری برنامه های گروه ما را حمایت کرده که حالا با عدم حمایت آن مسئول برنامه ای از ما اجرا نشود و به حالت تعلیق در آید؟

 

دومین کاروان شادی لغو نشده بلکه اجرای آن به تاریخ ۲۱ فروردین سال ۹۴ موکول شده و این تاخیر در اجرای کاروان دلایلی داشت که خدمتتان عرض خواهم کرد. سال قبل کاروان در حالی به راه افتاد که همزمان با ولادت حضرت زینب بود اما امسال برگزاری کاروان شادی در ایام فاطمیه کار درست و جالبی نبود وقتی که شیعیان در سوگ این روزها هستند؛ پس ما باید برای ادای احترام به بانوی اول اسلام و شیعیان عزیز کمی صبر می کردیم.

 

اما علت بعدی برای این تاخیر، میزبانی زرند در برگزاری کارگاه آموزشی تئاتر کاغذی است که ما ترجیح دادیم حالا که قادر به برگزاری این کاروان در اسفند ماه نیستیم، این برنامه را زمانی اجرا کنیم که آلن لکوک (مدرس کارگاه تئاتر کاغذی که از کشور فرانسه میهمان مردم زرند خواهد بود) نیز شاهد این اتفاق بزرگ باشد و هنگامی که به کشورش باز می گردد مبلغی باشد برای شهر زرند و مردم این دیار که بسیار تشنه ی برنامه های پراشتیاق و مفرح هستند.

 

 

خبرنگار ما: چه خوب شد که گفتید تئاتر کاغذی، توضیحی مختصر برای رویداد فوق جهت آگاهی خوانندگان این مصاحبه بدهید.

 

نزدیک به ۲۰ ماه به طور مداوم در حال رایزنی و پیگیری های شبانه روزی بودیم تا این اتفاق بزرگ در زرند رخ بدهد. طی این مدت با جلسه ای که در خانه هنرمندان ایران در تهران بین ما، یونیمای ایران و کمپانی تئاتر کاغذی فرانسه برگزار شد، مثلث همکاری ما شکل گرفت و به نتایج خوبی هم رسیدیم که قطعاً همکاری سه ضلع این مثلث باعث پیشرفت هنر تئاتر خواهد شد چرا که ما در نظر داریم در سال ۹۴ اولین جشنواره تئاتر کاغذی زرند را با مشارکت کلیه روستاهای شهرستان زرند برگزار کنیم تا هنر تئاتر در بین مردم نیز رواج پیدا کند و این راهی باشد برای گسترش فرهنگ جامعه.

 

 

خبرنگار ما: در صحبتهای شما به عدم حمایت همیشگی مسئولین اشاره شد، حال اگر مسئولی به حمایت از شما و برنامه های فرهنگی و هنریتان تمایلی داشته باشد چگونه می تواند شما و گروهتان را حمایت کند؟ آیا کمک های مالی رضایت شما را برآورده می کند؟

نه. مگر ما از کسی پول خواستیم؟ ما می خواهیم مسئولین فقط حضور داشته باشند، حضور داشته باشند تا مردم بین خودشان و مسئولین دیواری نبینند و بر این باور برسند که مسئولین خدمتگزاران آنها و از جنس همین مردم هستند. اگر مسئولی هم خواست از ما حمایت کند می تواند با تبلیغات در سطح شهر و آگاه کردن مردم از زمان اجرای این کاروان و برنامه ها لطف خودش را به زرند و مردمانش ثابت کند.

 

 

خبرنگار ما: حرف آخر شما؟

 

مطمئناً زیربنای اصلی جهت ارتقاء سطح فرهنگی جامعه، همین فعالیت های فرهنگی و هنری می باشند که لازم است همه کسانی که می توانند در این زمینه فعالیت کنند به رسالت خود عمل کرده و برنامه های خود را گسترش دهند تا در آینده شاهد تاثیر مثبت این کارها در جامعه باشیم و بدون شک این روند در بخش اول از سوی هنرمندان و در بخش دوم مسئولین اثر گذار خواهد بود.

 

یقینا زندگی در جامعه ای مطلوب و زیبا که آیندگان آن را خواهند ساخت، روح هر انسانی را تجلی می بخشد پس همه باید در این سرمایه‌ گذاری فرهنگی بکوشیم به امید داشتن زیباترین زندگی برای همه مردم این دیار.

 

 

خبرنگار ما: امیدواریم مسئولین مربوطه و هنرمندان به یکدیگر کمک کنند برای تحقق جامعه ای مطلوب و زیبا.

 

 

 

انتهای پیام/