ستاد بحران شهرستان کوهبنان با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه است

تلاش جهت بازگشایی بقیه راه های ارتباطی شهرستان در مناطق روستایی ادامه دارد اما با توجه به قرار گرفتن راه های ارتباطی در مناطق کوهستانی و صعب العبور همچنین کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز ستاد بحران شهرستان ممکن است بازگشایی این مسیرها ساعتها به طول بیانجامد.

سید‌مجتبی هاشمی فرماندار کوهبنانبه گزارش صدای زرند، سید مجتبی هاشمی فرماندار کوهبنان در حاشیه بازدید از مسیرهای ارتباطی  شهرستان گفت: سومین بارش برف در اسفندماه سال جاری که از شب گذشته در شهرستان آغاز شده و تا صبح امروز ادامه دارد موجی از خوشحالی را در بین مردم بوجود آورده، چون آنان به سالی بهاری همراه با سرسبزی طبیعت و جاری بودن چشمه های آب روان امیدوار هستند.

 

وی ادامه داد: طی چند روز گذشته ستاد بحران با تمامی نیروها و امکانات خود به صورت آماده باش بوده و تعدادی از نیروهای امدادی هلال احمر و راهداری هم با استقرار در مسیرهای اصلی ضمن برف روبی و نمک پاشی به کمک گرفتاران در برف و کولاک در مناطق روستایی و صعب العبور شتافتند.

 

فرماندار کوهبنان تاکید داشت: این در حالی است که ستاد حوادث کوهبنان برای خدمت رسانی و بازگشایی مسیرها با کمبود امکانات و تجهیزات روبروست که جا دارد ستاد بحران استان کرمان نگاه ویژه ای به شهرستان کوهبنان که از جمله مناطق کوهستانی و صعب العبور استان است داشته باشد تا ستاد بحران کوهبنان با خرید تجهیزات مدرن و بیشتر بتواند در زمان بحران در کوتاه ترین زمان ممکن بیشترین خدمت رسانی را داشته باشد.

 

وی ادامه داد: میزان نزولات آسمانی امسال نسبت به سال های گذشته بیشتر بود که امید می رود با همین روند آبگیری تعدادی از سدها و بندهای خاکی در شهرستان انجام شود اما یخبندان و سرمای بیش از اندازه در چندین روز گذشته خسارات فراوانی به باغات وارد نمود به گونه ای که تمامی شکوفه ها و سر درختی ها از بین رفت.

 

مهندس هاشمی ابراز داشت: نظر به اینکه کشاورزی کوهبنان به صورت خرده مالکی است و بسیاری از کشاورزان با توجه به سرمای شدید و یخ زدگی محصول بادام خود را از دست داده اند و با مشکل مواجه خواهند شد که بیمه و ستاد حوادث بحران استان در این راستا نیز باید نگاه ویژه ای به کشاورزان شهرستان کوهبنان داشته باشد.

 

وی گفت: بارش برف شب گذشته باعث مسدود شدن اکثر راه های ارتباطی اصلی و روستایی شهرستان شد که با همت ماموران راهداری ضمن برف روبی و نمک پاشی در حال حاضر مسیرهای اصلی شهرستان باز است و رفت و آمد به کندی همراه با زنجیر چرخ در این مسیرها انجام می شود.

 

فرماندار کوهبنان تصریح نمود: تلاش جهت بازگشایی بقیه راه های ارتباطی شهرستان در مناطق روستایی ادامه دارد اما با توجه به قرار گرفتن راه های ارتباطی در مناطق کوهستانی و صعب العبور همچنین کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز ستاد بحران شهرستان ممکن است بازگشایی این مسیرها ساعتها به طول بیانجامد.

 

وی همچنین ادامه داد: نیروهای انتظامی و پلیس راه شهرستان با استقرار در ورودی و خروجی شهرها و مسیرهای اصلی از تردد خودروهایی که مجهز به زنجیر چرخ و امکانات گرمایشی نباشند جلوگیری می نمایند که در صورت بی توجهی و عدم رعایت مقررات برای جلوگیری از هر گونه حادثه طبق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

 

فرماندار کوهبنان در پایان یاداور شد: شهروندان کوهبنانی و مسافرین عبوری در صورت برخورد با هر گونه مشکل و جویا شدن وضعیت راه های ارتباطی مراتب را با شماره تلفن ۳۳۴۹۴۵۳۲ ستاد بحران شهرستان در میان بگذارند.

 

 

خبرنگار کوهبنان – نامجو کوهبنانی