نگاهی به آسمان درخشان شب های زرند

احمد رشیدی، با ارائه یک برنامه مدون و کاربردی توانست نگاه مدیریت ارشد استان و حتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز به خود جلب کند و ما نیز امیدواریم با همین عزم و اراده و تعامل مثبت بتوانیم در جهت رشد و توسعه فرهنگی و هنری شهرستان همگام با سایر بخش ها که بدست توانمند نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی آقای دکتر حسین امیری که مایه فخر و مباهات همه زرندی ها هستند کلید خورده و حرکت شتابنده خود را آغاز نموده است گام برداریم.

یکی دیگر از خاطرات بیاد ماندنی فرهنگ و هنر زرند در شب های شاد این سرزمین با وفاق هنرمندان و شهروندان زرندی قاب گرفته شده و به گالری افتخارات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افزوده شد.

 

صدای زرند- مسعود لشکری: پس از حدود یک دهه کامل که رکورد برنامه های هنری فاخر بر سر این دیار سایه افکنده بود مدیریت فرهنگ و هنر زرند سکان را بدست گرفته و جریان تازه ای از اجرای برنامه هنری شاد و مفرح توسط هنرمندان بومی به راه انداخت تا مردم به فرزندان خود دل بسته و هنرمندان نیز پاسخی مناسب به این اعتماد دهند.

 

اجرای یک کنسرت کامل موسیقی توسط هنرمندان زرندی شاید برای هیچ کس باورکردنی نبود اما هنرمندان گروه زرآوا با ترکیبی از اجراهای بومی و باز خوانی برخی آواهای خاطره انگیز موج تازه ای از اجرای موسیقی در زرند آغاز کردند. موسیقی که مورد توجه مسولین نیز قرار گرفت تا جایی که امام جمعه محترم و ریاست بزرگوار شورای فرهنگ عمومی زرند حضرت حجت السلام حاج آقا ابراهیمی که در جریان برگزاری یکی از برنامه ها شاهد هنر نمایی جوانان برومند زرندی بودند با بزرگ منشی که در ایشان شاهد بودیم ضمن تشویق هنرمندان آمادگی خود را برای گسترش هنر ارزشی توجه به فرهنگ غنی اسلامی و تولید برنامه های فاخر هنری که مورد تایید مقام معظم رهبری در جهت مقابله با شبیخون فرهنگی بوده و هست اعلام داشتند.

 

این روحانی جلیل القدر از توجه هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند در جهت توجه به دغدغه های فرهنگی مردم قدردانی کرده و خواستار حضور بیشتر این استعدادهای جوان در عرصه های بزرگتر هنر استان و کشور به منظور معرفی بیشتر و بهتر ظرفیت های این شهرستان شدند.

 

اما آنچه دیدنی و باور نکردنی بود استقبال پرشور و بانشاط مردمی بود که بواسطه همکاری و همراهی سازمان ها و نهادهایی چون (نیروگاه حرارتی زرند و کک سازی بخش دولتی سنگ آهن جلال آباد و شهرداری زرند) در خصوص ایجاد شرایط مناسب برای استفاده پرسنل و خانواده این عزیزان از برنامه های هنری شب های شاد زرند بود، که بشدت مورد استقبال نیز قرار گرفت و تماشاگران نیز چاره ای جز گشودن زبان تحسین و تشویق هنرمندان شان را نداشتند.

 

هنر موسیقی زرند گرچه سال های گذشته با چالش های فراوانی در حوزه تولید روبرو بود اما با همراهی جوانان و هنرمندان قدیمی تر بارقه امیدی در دل دوستداران این هنر دمیده شد تا آرام آرام بسوی جایگاه شایسته و والای خود برسد.

 

اما هنر نمایش نیز همواره در طول سالیان گذشته مورد توجه هنرمندان و کارشناسان علاقمندان تئاتر استان قرار گرفته است و هنرمندان عرصه نمایش زرند خود را در سطح استانی و ملی ثابت کرده اند در این برنامه ها جایی در دل مخاطب خود باز کرده بود. سجاد منصوری که از نمایشنامه نویسان و کارگردانان برجسته دیارمان می باشد و یکی از چهره های برجسته تئاتر استان شناخته می شود با طرح یک داستان ساده اجتماعی و شخصیت پردازی مناسب توانست ارتباط مناسبی با مخاطب خود برقرار کند.

 

گرچه منصوری این طرح ساده و صمیمی را به عنوان یک اجرای کوتاه و در قالب طنز فاخر به منظور پرداختن به مسائل اجتماعی در قالب طنز آماده کرده بود از اصول اولیه یک اجرای نمایش نیز برخوردار بود اما با کمی تغییر و اضافه نمودن برخی فاکتورها که خود نیز از نبود آنها اطلاع کامل دارد استعداد تبدیل به یک اجرای بلند و مناسب تر را نیز دارد. او با جسارت خاصی توانست مدل تازه ای از طنز را در زرند ارائه دهد که برای همه گروه ها و هنرمندان تئاتر زرند می تواند الگوی مناسبی باشد.

 

در کنار این همه توان و استعداد از یک اصل مهم که این جریان را مدیریت و هدایت کرد نباید غافل شد بدون شک مدیریت توانمند فرهنگی هنری شهرستان است که خود از دل جریانات فرهنگی هنری شهرستان به این مهم دست یافته تا باعث ایجاد آشتی بین هنرمندان و جامعه شده و به خوبی این حرکت را هدایت کند.

 

مدیریت فرهنگی تنها به معنای سازمان دهی و اداره امور و فعالیت های مربوطه نیست که آقای رشیدی به خوبی توانست با ایجاد تعامل و ارتباط با مجموعه مدیریت شهرستان در همه بخش های آن و اثبات توانمندی هنرمندان در تامین نیازهای زرند به یک مدل جدیدی از مدیریت فرهنگی دست یابد که در طول سال های اخیر بی سابقه بوده است.

 

وی با ارائه یک برنامه مدون و کاربردی توانست نگاه مدیریت ارشد استان و حتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز به خود جلب کند و ما نیز امیدواریم با همین عزم و اراده و تعامل مثبت بتوانیم در جهت رشد و توسعه فرهنگی و هنری شهرستان همگام با سایر بخش ها که بدست توانمند نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی آقای دکتر حسین امیری که مایه فخر و مباهات همه زرندی ها هستند کلید خورده و حرکت شتابنده خود را آغاز نموده است گام برداریم.

 

 

انتهای یادداشت/