حضرت معصومه(س) سرچشمه علم،تقوا و فضائل اخلاقی بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند دقایقی قبل ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه سلام الله علیها،هفتمین بانوی منظومه ولایت را سرچشمه علم،تقوا و فضائل اخلاقی عنوان کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند دقایقی قبل ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه سلام الله علیها،هفتمین بانوی منظومه ولایت را سرچشمه علم،تقوا و فضائل اخلاقی عنوان کرد.

 

Soltan-Zarand'

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام اکبر سلطانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند بیان داشت:حضرت معصومه (س) در خاندانی که سرچشمه ی علم،تقوا و فضائل اخلاقی بود، پرورش یافت. پس از آن که پدر بزرگوارش شهید شد، فرزند آن امام، حضرت رضا (ع) عهده دار تعلیم و تربیت خواهران و برادران خود شد و تامین مخارج آنان را نیز به عهده گرفت. در اثر توجهات زیاد آن حضرت، هریک از فرزندان امام کاظم (ع) به مقامی والا دست یافتند و زبانزد همگان شدند.

 

حجت الاسلام اکبر سلطانی افزود:این بانوی جلیل القدر نمونه کاملی از عبادت و بندگی خدا بود که عبادت و شب زنده داری هفده روزه در واپسین روزهای عمر شریفش تنها گوشه ای از یک عمر عبودیت و خضوع و خشوع آن زاده عبد صالح خدا در برابر ذات پاک الهی است.

 

حجت الاسلام سلطانی درباره فضیلت زیارت حضرت معصومه علیهاالسلام ابراز داشت:روایات فراوانی از پیشوایان معصوم رسیده است. از جمله، هنگامی که یکی از محدّثان برجسته قم، به نام «سعد بن سعد» به محضر مقدس امام رضا علیه السلام شرف یاب می شود، امام هشتم خطاب به ایشان می فرماید: «ای سعد! ازما در نزد شما قبری است». سعد می گوید: فدایت شوم! آیا قبر فاطمه دختر موسی بن جعفر علیه السلام را می فرمایید؟می فرماید: «آری، هر کس او را زیارت کند، در حالی که به حق او آگاه باشد، بهشت ازآن اوست». یا در روایت دیگری آمده است:هرکس فاطمه معصومه را زیارت کند، بهشت بر او واجب گردد».و در حدیث دیگری آمده است: «زیارت او، هم سنگ بهشت است».

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند خاطرنشان کرد:در روز قیامت حق شفاعت از سوی خداوند به کسانی داده می شود که به مرتبه عالی از قرب الهی و بندگی خالصانه پروردگار رسیده باشند از جمله کسانی که به شفیعه بودنش در روایات و آثار دینی تصریح شده است فاطمه معصومه (سلام الله علیها) است.

 

اکبر سلطانی تصریح کرد:بی شک اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله چهره های پرفروغی به جهانیان عرضه کرده اند و نامشان مانند ستارگان درخشان در آسمان فضیلت ها می درخشد.

 

وی در ادامه اظهارداشت:درخشان ترین ستاره در میان بانوان هفتمین منظومه ولایت، فاطمه فرزند پاکیزه موسی بن جعفر علیه السلام است؛ بانویی که سال هاست تشنگان معرفت از حریمش، زلال ایمان می نوشند و عارفان، با گذر بر زندگی فرزانه وارش و درک لحظه های آسمانی شدنش، درهای عروج را به روی خود می گشایند و بوی وصال را در گستره زمین منتشر می سازند.

 

سلطانی در پایان گفت:اینک غروب غم انگیز این سیده جلیله، بر همه دوستداران اهل بیت تسلیت باد و دست های نیازمند ما، در روز محشر از دامان محبت و گذشت فاطمه معصومه علیهاالسلام کوتاه مباد.

 

انتهای پیام/