فراخوان ثبت در اولین دوره کارگاههای آموزشی مهارت های زندگی در زرند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند از فراخوان ثبت نام اولین دوره کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی و برگزاری آن همزمان با ایام الله دهه مبارک فجرخبر داد.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند از فراخوان ثبت نام اولین دوره کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی و برگزاری آن همزمان با ایام الله دهه مبارک فجرخبر داد.

 

Soltan-Zarand'

 

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام اکبر سلطانی از فراخوان ثبت نام در اولین دوره کارگاههای آموزشی مهارت های زندگی شامل مهارت های دوران عقد(ویژه خواهران) و تربیت کودک همزمان با ایام الله دهه فجر در روزهای ۱۲ الی ۱۴ بهمن ماه با حضور استاد برجسته کشوری دکتر محمد حسین محمودی گلپایگانی از تهران خبر داد.

 
حجت الاسلام سلطانی افزود: علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر تا تاریخ ۹بهمن به اداره تبلیغات اسلامی زرند مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۳۴۳۷۱۲۵ تماس حاصل نمایند.

 
حجت الاسلام اکبر سلطانی مهم ترین هدف از برگزاری این دوره ها را این گونه بیان کرد:داشتن یک زندگی منطقی، سالم، هدفمند و انعطاف‌پذیر برای مواجهه با مشکلات و فراز و نشیب‌های آن، خواسته ی هر انسان خردمندی است، اما چرا دست‌یابی به این هدف ارزشمند دست‌کم برای بسیاری از ما مٌیسر نیست، سوالی است که با طرح موضوعی عمیق به نام «مهارت‌های زندگی» امکان‌ پاسخ‌گویی می‌یابد.

 
حجت الاسلام سلطانی خاطرنشان کرد: نزدیک به چهار دهه است که در ادبیات روان‌شناسی، در سطح دنیا آموزش مهارت‌های زندگی آن هم از پایه‌ و شاید حتی قبل از دبستان به شدت مورد توجه قرار گرفته است و این دوره های آموزشی در دو گروه مهارت‌‌های عام شامل خودآگاهی، همدلی، ارتباط موثر، روابط بین فردی موثر، کنترل خشم، مقابله با هیجان‌های منفی، آموزش حل مساله، تصمیم‌گیری، تفکر خلاق، تفکر انتقادی و مدیریت زمان از یک سو و مهارت‌های خاص شامل گروهی از افراد نظیر آموزش پیش و پس از ازدواج، مدیریت بحران، پیشگیری از آسیب‌های روانی و غیره از سوی دیگر تدریس و به صورت کارگاهی اجرا می‌شود.

 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند با طرح ضرورت تربیت صحیح نسل آینده اظهارداشت:با وجود تغییرات عمیقی که در شیوه ی زندگی جوامع امروزی رخ داده است،متاسفانه هنوز بسیاری از افراد در مواجهه با ناملایمات و مشکلات زندگی از روش‌های ناکارآمد و سنتی گذشته تربیتی خود استفاده می‌کنند.

 
اکبر سلطانی تاکید کرد:اگر در دوران زندگی تربیتی خود خشم و پرخاشگری از سوی بزرگ‌ترها راهکاری هر چند موقتی برای خاموش ساختن رفتارهای غلط و نامناسب به کار گرفته شده است، علیرغم اشراف کامل به غلط بودن این شیوه ی تربیتی، هنوز بر سر فرزندان خود فریاد می‌زنیم و با رفتاری غیرانسانی که بیشتر برخاسته از طبیعت غریزی ماست سعی در خاموش سازی رفتارهای به اصطلاح غلط خود، فرزندان و حتی اطرافیان‌مان داریم.اما چرا چنین شیوه‌ای اتخاذ می‌شود و ما را بیش از پیش آسیب‌پذیرتر می‌سازد؟

 
سلطانی ابراز داشت:دوره ی آموزشی مهارت‌های زندگی در کشورهای توسعه یافته چیزی در حدود سی چهل سال است که به طور جدی تدریس و خوشبختانه در کشور ما حدود ۱۰تا ۱۵سال است که مورد اهمیت قرار گرفته است.

 
وی در پایان گفت: از این رو به نظر می‌رسد برای داشتن توانمندی لازم در قرنی که به نام «عصر اطلاعات» از آن نام برده می‌شود، توجه جدی به آموزش همه جانبه لازم باشد. آموزش همه جانبه که از اهداف اساسی آموزش مهارت‌های زندگی است.

 

انتهای پیام/