لایحه رتبه‌بندی معلمان تا آخر امسال تقدیم مجلس می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت مصمم است که حداکثر تا آخر امسال لایحه رتبه‌بندی معلمان تقدیم مجلس ‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت مصمم است که حداکثر تا آخر امسال لایحه رتبه‌بندی معلمان تقدیم مجلس ‌شود.

 

Vazir-Amozesh-Parveresh-Zarand_ (1)

 

به گزارش صدای زرند، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در جمع فرهنگیان این شهرستان زرند اظهار داشت: آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه کشور است که حدود یک میلیون معلم آموزش بیش از ۱۳ میلیون دانش‌آموز در ۱۰۵ واحد آموزشی را در ۷۵۲ منطقه آموزشی عهده‌دار هستند.

 

 

وی افزود: آموزش و پرورش زیرساخت سرمایه انسانی کشور را تامین می کند و سرمایه انسانی مهم‌ترین سرمایه هر جامعه است.

 

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مبنای تنظیم برنامه ششم توسعه در آموزش و پرورش سند تحول نظام آموزشی کشور است، این سند ۱۰ سال طول کشید تا تنظیم و تصویب شد و کار تولید سند از سال ۸۱ آغاز شد.

 

 

وی عنوان کرد: تدوین سند تحول در حال حاضر در آموزش و پرورش در حال تدوین است و نقشه راه تا یکی دو ماه آینده نهایی می‌شود و این نقشه را که مبین نحوه اجرایی کردن است به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌کنیم.

 

 

فانی ادامه داد: در تنظیم برنامه ششم توسعه این نقشه راه ما خواهد بود، البته در کنار تدوین نقشه راه، امسال به ۴۰ راهکار از ۱۲۰ راهکار سند تحول ورود پیدا کردیم که در قالب ۹۶ برنامه در مدارس کشور در حال اجرا است.

 

 

وی گفت: یکی از تاکیدات سند تحول رتبه‌بندی معلمان است و به موجب این رتبه‌بندی معلمان بررسی صلاحیت حرفه‌ای می‌شوند و همکارانی که نوآوری، تالیف و تحقیقات دارند از رتبه بالاتری برخوردار هستند و دستمزد بیشتری دریافت می‌کنند و دولت مصمم است که حداکثر تا آخر امسال لایحه رتبه‌بندی معلمان تقدیم مجلس ‌شود.

 

 

وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با ساماندهی نیروی انسانی در کشور در سال تحصیلی جاری گفت: اگر ما طرح ساماندهی را اجرا نمی‌کردیم با کمبود ۴۰ هزار معلم مواجه می‌شدیم.

 

 

حسین امیری نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی کمبود فضای آموزشی در این شهرستان را یادآور و خواستار بازسازی مدارس، تجهیز کارگاه‌های مدارس، کتابخانه‌ها و تکمیل استخر شهرستان کوهبنان شد.

 

 

فرماندار زرند نیز گفت: این شهرستان با ۱۳۲ هزار نفر جمعیت دارای ۲۴ هزار دانش‌آموز است و در زلزله سال ۸۳ این شهرستان ۹۰ واحد آموزشی تخریب شده است.

 

 

حبیب‌الله خنجری افزود: ۳۰ واحد آموزشی با اعتبار بیش از ۱۳ میلیارد تومان بازسازی شده و ۶۰ واحد آموزشی نیاز به تامین اعتبار برای بازسازی دارند.

 

 

حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند نیز با اشاره به احادیث و روایات با موضوع اهمیت علم آموزی از تلاش دست اندرکاران آموزش و پرورش قدردانی کرد.

 

 

گفتنی است، فانی به اتفاق مسئولین آموزش و پرورش زرند و دیگر مسئولین اجرایی این شهرستان ، از کارخانه واگن سازی زرند بازدید کردند.

Vazir-Amozesh-Parveresh-Zarand_ (9)

Vazir-Amozesh-Parveresh-Zarand_ (8)

Vazir-Amozesh-Parveresh-Zarand_ (10)

Vazir-Amozesh-Parveresh-Zarand_ (11)

Vazir-Amozesh-Parveresh-Zarand_ (1)

Vazir-Amozesh-Parveresh-Zarand_ (2)

Vazir-Amozesh-Parveresh-Zarand_ (4)

Vazir-Amozesh-Parveresh-Zarand_ (5)

Vazir-Amozesh-Parveresh-Zarand_ (6)

Vazir-Amozesh-Parveresh-Zarand_ (7)

 

انتهای پیام/