از نظر مجلس دست دولت برای حذف بنزین ۴۰۰ تومانی باز است/ مدیریت نرخ‌های چندگانه مشکل است

دکتر حسین امیری خامکانی در گفت و گو درباره عرضه نشدن بنزین ۴۰۰ تومانی از ابتدای بهمن ماه اظهار کرد: بنزین ۴۰۰ تومانی از سال قبل حذف شده و ذخیره استفاده نشده مردم است که دولت مهلت داده و احتمالا نمی خواهد این مهلت را تمدید کند.

دکتر حسین امیری خامکانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر مجلس دست دولت برای حذف بنزین ۴۰۰ تومانی باز است و برای این اقدام نیاز به قانون ندارد.

 

Dr.-Amiri

 

به گزارش صدای زرند، دکتر حسین امیری خامکانی در گفت و گو درباره عرضه نشدن بنزین ۴۰۰ تومانی از ابتدای بهمن ماه اظهار کرد: بنزین ۴۰۰ تومانی از سال قبل حذف شده و ذخیره استفاده نشده مردم است که دولت مهلت داده و احتمالا نمی خواهد این مهلت را تمدید کند.

 

وی افزود: در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها قیمت بنزین ۴۰۰ تومانی به ۷۰۰ و ۷۰۰ تومانی به هزار تومان تغییر کرد و دولت از سال قبل مهلت داد که مردم بنزین ۴۰۰ تومانی خود را مصرف کنند.

 

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس تصریح کرد: از نظر مجلس دست دولت باز است و برای این اقدام نیاز به قانون ندارد.

 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این اقدام دولت ربطی به کاهش قیمت نفت دارد؟ بیان کرد: نباید ذخیره چندان بنزینی در کارت ها مانده باشد که ارزش ریالی برای دولت داشته باشد.

 

امیری تاکید کرد: مدیریت نرخ های چندگانه مشکل است و مسائل متعددی به وجود می آورد، لذا نباید موضوع را به کاهش قیمت نفت مرتبط دانست.

 

انتهای پیام/