سرمایه گذاری یک میلیارد و سیصد میلیون دلاری در فولاد سازی زرند ایرانیان

علی صادق زاده معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زرند از مجموعه فولاد زرند ایرانیان در جوار کارخانه کک سازی ۸۰۰ هزار تنی بازدید و از نزدیک در جریان روند کاری و پیشرفت پروژه قرار گرفت.

علی صادق زاده معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زرند در بازدید از مجموعه فولاد زرند ایرانیان گفت: میزان سرمایه گذاری در کارخانه فولاد سازی را یک میلیارد و سیصد میلیون دلار (بیش از چهل هزار میلیارد ریال) است.

 

Folad-Zarand_ (1)

 

به گزارش صدای زرند، علی صادق زاده معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زرند از مجموعه فولاد زرند ایرانیان در جوار کارخانه کک سازی ۸۰۰ هزار تنی بازدید و از نزدیک در جریان روند کاری و پیشرفت پروژه قرار گرفت.

 

 

صادق زاده میزان سرمایه گذاری در کارخانه فولاد سازی را یک میلیارد و سیصد میلیون دلار (بیش از چهل هزار میلیارد ریال) عنوان کرد و گفت: بعد از اصفهان دومین کارخانه فولاد سازی است که تولید شمش فولاد بصورت کوره بلند در کشور را خواهد داشت.
وی از اتمام کار پروژه فولاد سازی تا اواخر سال ۹۴ و بهره برداری از آن در فروردین سال ۹۵ خبر داد و افزود: تاکنون پیشرفت کار این پروژه ۴۷ درصد بوده و سالیانه به میزان یک میلیون و هفتصد هزار تن محصول نهایی شمش فولاد تولید خواهد شد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زرند میزان اشتغال فعلی را بیش از ۱۴۰۰ نفر مستقیم اعلام کرد و ابراز داشت: در فازهای بعدی میزان اشتغال به ۳۵۰۰ نفر مستقیم و سه برابر غیرمستقیم (بیش از ۸۰۰۰ نفر) خواهد رسید.
وی حمل و نقل ۱۴ میلیون تن محصول نهایی فولاد زرند ایرانیان در سال را یادآور شد و تصریح کرد: این در حالی است که میزان حمل و نقل محصولات صنعتی و معدنی استان کرمان ۷/۵ میلیون تن در سال است و کشش حمل و نقل جاده ای و ریلی فعلی جوابگوی این مقدار تولید نیست.
صادق زاده از احداث نیروگاه ۱۳۲ مگاواتی در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: این نیروگاه با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیون یورو احداث خواهد شد و دو نیروگاه دیگر هم در جوار نیروگاه تولید برق (توانیر) ساخته خواهد شد.
ایشان از سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری برای احداث کارخانه آهن نورد با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و اظهار داشت: محصولات میلگرد، آهن و ورق فلزی از تولیدات این کارخانه خواهد بود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زرند از تلاش ها و پیگیری های بی وقفه دکتر امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در احداث ۱۰ پروژه عظیم صنعتی و معدنی، جذب نیروی جویای کار بومی و ایجاد اشتغال فزاینده در شهرستان زرند (زرند صنعتی) تقدیر و تشکر کرد.

 

 

گفتنی است، تولید شمش فولاد کوره بلند زرند ۱۷۰۰ میلیون تن و فولاد کوره بلند اصفهان ۵۰۰ میلیون تن در سال است.

 

 

Folad-Zarand_ (2)

Folad-Zarand_ (5)

Folad-Zarand_ (3)

Folad-Zarand_ (6)

Folad-Zarand_ (4)

 

انتهای پیام/