آغاز به‌کار آزمایشی معدن «روی مگساب» در کوهبنان

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کوهبنان از آغاز عملیات آزمایشی معدن روی روستای مگساب از توابع دهستان جور این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کوهبنان از آغاز عملیات آزمایشی معدن روی روستای مگساب از توابع دهستان جور این شهرستان خبر داد.

 

محمد بساره  رئیس اداره تعاون و رفاه اجتماعی کوهبنان

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، محمد بساره امروز در حاشیه بازدید از معدن روی مگساب کوهبنان گفت: این شهرستان بهشت معادن کرمان محسوب می‌شود چراکه تاکنون فقط معادن غنی زغال‌سنگ، خاک‌نسوز، سنگ آهن و روی شناخته شده‌اند اما معادن فراوانی منتظر حضور سرمایه‌گذاران هستند تا زمینه اکتشاف و استخراج آن‌ها فراهم شود.

 
وی از آغاز عملیات آزمایشی معدن روی روستای مگساب از توابع دهستان جور خبر داد و افزود: این معدن در حال انجام عملیات اولیه برای آماده‌سازی، ایمن‌سازی و اخذ مجوزهای کامل است اما در حال حاضر فعالیت آزمایشی خود را با هفت نیروی کاری آغاز کرده است.

 
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کوهبنان ادامه داد: این معدن در فاصله ۲۵ کیلومتری مرکز شهرستان از توابع دهستان جور واقع است که با همت سرمایه‌گذار طرح به زودی عملیات استخراج و بهره‌برداری به صورت کامل آغاز می‌شود.

 
بساره ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی برای فعال کردن معادن کوهبنان تصریح کرد: از آنان حمایت همه‌جانبه می‌کنیم چراکه فرماندار و اعضای مثلث توسعه نیز توجه خاصی به سرمایه‌گذاری و تقویت بخش خصوصی دارند تا ضمن رونق بخشیدن به اقتصاد کشور زمینه برای اشتغال جوانان جویای کار فراهم شود.

 
سید سعید طاهری بازرس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نیز گفت: این اداره آماده هرگونه همکاری در زمینه به‌کارگیری نیروی کارآمد و ارائه آموزش‌های لازم در حوزه معادن به کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و کارفرمایان است.

 
وی تاکید کرد: اخذ مجوزهای اولیه و رعایت آیین‌نامه و مقررات ایمنی از اصول اولیه برای فعالیت در حوزه معادن است بنابراین امیدواریم سرمایه‌گذار معدن سرب مگساب فعالیت خود را بر اساس اصول و قواعد قانونی آغاز کند تا هم به نفع سرمایه‌گذار بوده و هم فرصت اشتغالزایی برای جوانان جویای کار فراهم شود.

 
انتهای پیام/