جمع‌آوری بیش از ۴ میلیارد ریال زکات در زرند

رئیس ستاد زکات شهرستان زرند گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴ میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده که رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

رئیس ستاد زکات شهرستان زرند گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴ میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده که رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

 

جمع‌آوری بیش از 4 میلیارد ریال زکات در زرند

 

به گزارش صدای زرند از فارس ، حجت‌الاسلام محمدرضا سلطانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از افزایش دو برابری زکات جمع‌آوری شده در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت: زکات جمع‌آوری شده در همان مناطق برای اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

 

رئیس ستاد زکات شهرستان زرند بیان کرد: عمده محصولات شهرستان زرند پسته و سیاه درخت است و زکات واجب در این شهرستان بسیار کم است، اما مردم در پرداخت زکات مستحبی توجه ویژه‌ای دارند.

 
وی با اشاره به اینکه کار جمع‌آوری زکات نیز توسط مبلغان در مناطق مختلف شهرستان انجام می‌شود، گفت: فرهنگ‌سازی برای پرداخت زکات مهم‌تر از پرداخت آن از سوی مردم است.

 
سلطانی خاطرنشان کرد: در هشت ماهه سال جاری بیش از ۴ میلیارد ریال زکات در سطح شهرستان جمع‌آوری شده که نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

 

وی تصریح کرد: در بحث شجره طیبه زکات نیز مردم بیش از ۸ هزار اصله درخت پسته، بادام و گردو به ستاد زکات این شهرستان اختصاص دادند و پلاک‌گذاری شدند که عایدات این درختان صرف هزینه‌های نیازمندان همان محل می‌شود.

 
رئیس ستاد زکات شهرستان زرند افزود: از محل جمع‌آوری زکات تاکنون بیش از ۳۰ پروژه عام‌المنفعه در این شهرستان شامل مساجد، تکایا، کتابخانه، نمازخانه و ساخت و بهسازی مسکن نیازمندان هزینه شده و دو خانه بهداشت نیز در مناطق دشتخاک و حسین‌آباد در حال احداث است که دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 
وی اظهار کرد: زکات به فرموده حضرت زهرا (س) سبب افزایش رزق و روزی و توسعه آن شده و دستور خداوند، روایت رضوی و وصیت علوی در عمل به این امر و تبلیغ آن بر مومنان حجت را به اتمام رسانده است.

 
انتهای پیام/