یادواره شهدای دانشجو در زرند برگزار شد

یادواره ۱۰ شهید دانشجو شهرستان زرند در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

 یادواره ۱۰ شهید دانشجو شهرستان زرند در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

 یادواره شهدای دانشجو در زرند

  در این مراسم معنوی حجت‌الاسلام ابراهیمی امام جمعه، فرماندار ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زرند و جمعی از مسئولان شهرستان زرند، اساتید و دانشجویان، خانواده‌های معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم ولایتمدار زرند حضور داشتند.

 

 

به گزارش صدای زرند ، یکی از اساتید حوزه علمیه قم روز سه شنبه در این یادواره با تجلیل از مقام شهدا بر تبعیت از رهبری تاکید کرد و گفت: شهدا با تبعیت و پیروی از ولی زمان به درجات عالی رسیدند.

 

حجت الاسلام حسنی، گرامیداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را به منزله تجلیل از تلاش و ایثارگری های آنان دانست و افزود: مردم انقلابی و ولایتمدار ما وفاداری خود را در هشت سال دفاع مقدس در مقابل سیل عظیم دشمنان تا به دندان مسلح و پس از آن به اثبات رساندند.

 

وی نشان دادن عزت حسینی و اطاعت از ولایت را مهمترین درس شهدا برشمرد و اظهار کرد : شهدای والامقام با اهدای خون خود پرچم ولایت را برافراشتند و اجازه ندادند چراغ پرفروغ انقلاب اسلامی خاموش شود.

 

یادواره شهدای دانشجو در زرند

 

 وی پیام امام حسین (ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: شهدا با حضور خود در بین جامعه در راستای یادآوری فرهنگ شهادت در اذهان مردم و مسئولان هستند.  آرامش و آسایش اکنون نیز مدیون خون این عزیزان است و مسئولان عالی رتبه نظام باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنند تا خون شهدا پاس داشته شود.
حجت الاسلام حسنی گفت : شهدا با تقدیم جان خود راه با عزت زیستن و چگونه عزیز بودن را به ما نشان دادند و هر آنچه امروز داریم به برکت خون شهداست به همین دلیل نباید وصایا و آرمان های آن عزیزان را به فراموشی بسپاریم.

 

کاظم نعمت‌الله‌زاده ماهانی در مراسم یادواره شهدای دانشجوی زرند در توصیه‌ای به دانشجویان اظهار کرد: باید عهد ما با شهدا این باشد که راه و آرمان این گوهر‌های بی‌بدیل سرزمین‌مان را دنبال کنیم و به آن پایبند باشیم که تنها راه نجات ما پیروی از خط سرخ شهداست.

 

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زرند افزود: حضور پرشور جوانان ما در صف مقدم دفاع از میهن، برخاسته از همین اصل بود و امروز ما به برکت خون شهیدان به دستاوردهای نظام اسلامی ایران افتخار می‌کنیم. سکوت و بی‌احتیاطی مقابل جنگ نرم و اهداف از پیش‌تعیین‌شده دشمن جایز نیست و همه موظف هستیم با عمل، فکر و قلم برای دفاع از ارزش‌های کشور در برابر هجمه‌های گوناگون دشمن بشتابیم.

 

 

وی برگزاری یادواره شهدا و انتقال فرهنگ شهید و شهادت به نسل‌های پس از جنگ را یکی از راهکارهای این موضوع دانست.

 

 

در این آیین مقاله ای توسط خواهر شهید سید فخرالدین هاشمی از شهدای نیروی انتظامی قرائت شد.

 

یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز به مداحی و مرثیه سرایی پرداخت.

 

 

انتهای پیام/