فرهنگ اسلامی ابزار تقرب به خدا و تعالی انسانی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند در دیدار با مُبلغ و نماینده طرح هجرت به منظور بررسی مسائل فرهنگی بخش یزدانشهر زرند،”فرهنگ اسلامی” را ابزار تقرب به خدا و تعالی انسان عنوان کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند در دیدار با مُبلغ و نماینده طرح هجرت به منظور بررسی مسائل فرهنگی بخش یزدانشهر زرند،”فرهنگ اسلامی” را ابزار تقرب به خدا و تعالی انسان عنوان کرد.

 

حجت‌الاسلام اکبر سلطانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند

 

به گزارش صدای زرند ،حجت‌الاسلام اکبر سلطانی بیان داشت:فرهنگ به‌عنوان بنیاد اجتماع و هدف والای حرکت های انسانی، نماد انسانیت است.

 
حجت‌الاسلام اکبر سلطانی افزود:با این همه، تنها زمانی می توان گفت که فرهنگ، امری مثبت و سازنده و هدف والایی است که دارای ویژگی هایی باشد که از مهم ترین آن ها، بستر مناسب بودن برای تعالی و تکامل بشری است.

 
حجت‌الاسلام سلطانی تصریح کرد:هنگامی که از فرهنگ سازی سخن به میان می آید، چنین برمی آید که فقدان این مسئله می تواند در جامعه آثار سویی به جا گذارد که نیازی به‌عنوان فرهنگ سازی خود را به‌عنوان دغدغه بر جامعه مسئولان آن تحمیل کرده است.

 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند در نتیجه سخنان خود ابرازداشت:بنابراین مسئله فرهنگ سازی از دو جهت خود را بر جامعه و مسئولان آن تحمیل می‌کند و به‌عنوان یک مسئولیت و وظیفه مهم در حوزه جامعه پذیری خود را نشان می دهد.

 
حجت‌الاسلام سلطانی تاکید کرد:برای این که فرهنگ سازی مثبت انجام پذیرد و یا فرهنگ منفی از جامعه رخت بربندد و یا اصلاحاتی در فرهنگ موجود رخ دهد تا در مسیر فرهنگ سازنده و مثبت قرار گیرد، لازم است نسبت به ظرفیت ها و امکانات و فلسفه ایجادی هر چیز،اطلاع‌رسانی دقیق و کامل انجام پذیرد تا فرهنگ مصرف و بهره برداری از آن در مسیر درست و کمال باشد.

 
اکبر سلطانی بیان داشت:از این رو در فرهنگ اسلامی، بر استفاده از هر چیزی برای تقرب تاکید شده و همه امور هستی به‌عنوان ابزارهائی برای تقرب به خدا و دست یابی به خلافت الهی مطرح شده است.

 
سلطانی در پایان گفت:تبیین آثار و فواید هر چیزی در مقام اطلاع‌رسانی و تبلیغ، خود عاملی مهم در فرهنگ سازی ارزشی و مثبت است که خداوند در آیات قرآنی از این شیوه به بهترین شکل استفاده کرده است.

 

انتهای پیام/