معادن زرند و کوهبنان فاقد امکانات و لوازم ایمنی است

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی،گفت: در حال حاضر بیشتر معادن زرند و کوهبنان فاقد امکانات و لوازم ایمنی هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی،گفت: در حال حاضر بیشتر معادن زرند و کوهبنان فاقد امکانات و لوازم ایمنی هستند.

 

Amiri

به گزارش صدای زرند به نقل از تسنیم ، حسین امیری در گفت‌وگو اظهار کرد: بی‌نظمی‌های مالی شرکت‌های دولتی در سالهای گذشته سبب ایجاد این گونه مسائل شده است.

 
وی بیان کرد: زمانی که شرکتی مانند ذوب آهن بدهی خود به زغالسنگ کرمان را نپردازد این شرکت نیز در قبال تعهدات پیمانکاری و پرداخت‌های کارگری خود دچار مشکل می‌شود.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تجمع کارگران معدن جو زرند به سبب عدم پرداخت حقوق بوده است، گفت: البته به نظر می‌رسد تعدیل نیروی این معدن نیزمشکلاتی ایجاد کرده است.

امیری افزود: به سبب عدم گردش مالی ناشی از بی‌پولی شرکت‌های معدنی، جبهه‌های جدید کاری نیز ایجاد نمی‌شود و کارگران مشغول به کار نیز بی‌انگیزه می‌شوند.

وی با بیان اینکه نبود جبهه‌های جدید کاری برای کارگران احساس ناامنی شغلی ایجاد می‌کند،گفت: موضوع کارگران معدن جو و تجمع آنان در مقابل شرکت زغالسنگ و فرمانداری زرند در حال بررسی است.

 
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، افزود: در چند سال گذشته چند معدن در حوزه شهرستان‌های زرند و کوهبنان به سبب ایجاد حادثه و عدم ایمنی کافی تعطیل شده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه معادن تعطیل شده با ایجاد ایمنی بیشتر و افزودن تجهیزات مدرن در حال بازگشایی هستند،گفت: معادن موظفند شرایط کار در معدن و نیز ایمنی کارگران خود را به عنوان عضو اصلی آسیب پذیری در معادن فراهم کنند.

 

امیری تصریح کرد: در صورتی که بدهی شرکت‌های دولتی به یکدیگر پرداخت نشود، ضمن کاهش تولید، نارضایتی‌هایی در حوزه‌های پرداخت حقوق کارگران و عدم تعهدات پیمانکاری ایجاد می‌شود.

 

انتهای پیام/