پیشگیری از شیوع آنفلوانزای طیور در زرند آغاز شد

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان زرند با بیان اینکه حمل طیور زنده بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است،گفت: پیشگیری از آنفلوانزای طیور در اولویت کاری شبکه دامپزشکی شهرستان زرند قرار دارد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان زرند با بیان اینکه حمل طیور زنده بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است،گفت: پیشگیری از آنفلوانزای طیور در اولویت کاری شبکه دامپزشکی شهرستان زرند قرار دارد.

139210151308341491856643

 به گزارش صدای زرند ، حسن لطفعلی‌پور با بیان اینکه پیشگیری از بیماری‌های طیور آسانترین و کم‌هزینه‌ترین شیوه مبارزه با بیماری‌ها است، اظهار کرد: آگاهی مرغداران  از راه‌های انتقال بیماری‌ها به‌ ویژه بیماری آنفلوانزای طیور نقش به سزایی در پیشگیری از بروز بیماری‌ها در طیور دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیشگیری از بیماری‌های طیور از جمله آنفلوانزای طیور در سطح شهرستان زرند، افزود: این شبکه برای پیشگیری از این بیماری‌ها اقداماتی نظیر راه اندازی تونل اسپری، دستگاه سبد شوی در کشتارگاه طیور، مکاتبه با ادارات ذی‌ربط درباره اعلام تلفات ناگهانی در مرغداری‌ها و پرندگان آزاد، برگزاری کلاس آموزشی ویژه مرغداران، تهیه بروشور و توزیع در بین مرغداران، واکسیناسیون طیور بومی در این شهرستان بر علیه بیماری نیوکاسل و غیره انجام داده است.

سرپرست شبکه دامپزشکی زرند با اشاره به اینکه مرغداران باید توجه جدی به ضدعفونی کردن همه وسایل نقلیه پیش از ورود به مرغداری داشته باشند، گفت: تمام دریچه‌های مرغداری بایستی مجهز به توری غیرقابل نفوذ نسبت به ورود جوندگان آزاد پرواز و یا مهاجر باشند.

وی افزود: از مهمترین عوامل پرورش وجود تهویه، دما، تراکم، کیفیت بستر، سیستم توزیع‌دان و آب است که مرغداران باید مد نظر قرار دهند.

لطفعلی‌پور با بیان اینکه حمل طیور زنده بدون مجوز بهداشتی دامپزشکی می‌تواند سبب انتقال و شیوع بیماری‌های خطرناک و آلودگی مناطق مختلف شود، خاطرنشان کرد: مرغداران  باید به منظور دریافت مجوز حمل بهداشتی به شبکه دامپزشکی شهرستان زرند مراجعه و نسبت به اخذ این مجوز اقدام کنند.

انتهای پیام/