صدای زرند تولدت مبارک!

نهم مهر ماه، اولین سال تولد و راه ­اندازی سایت خبری صدای زرند رو خدمت تمامی کاربران عزیز این سایت تبریک عرض می نماییم.

Tavalod1Salegi2نهم مهر ماه، اولین سال تولد و راه ­اندازی سایت خبری صدای زرند رو خدمت تمامی کاربران عزیز این سایت تبریک عرض می نماییم.

چه زود گذشت؛ با فراز و نشیب های فراوان یک سال از فعالیت خبری و اطلاع رسانی سایت خبری صدای زرند گذشت. به همین مناسب قصد دارم ضمن تبریک یک ساله شدن این سایت به تمامی کاربران محترم این سایت در چند سطری از اولین سال فعالیت این سایت برایتان بگویم.

خوب یادم هست که سال گذشته، اوایل سال ۱۳۹۲ بود که فکر طراحی و پیاده سازی محیطی در فضای مجازی تحت عنوان یک پایگاه خبری برای شهرستان زرند به ذهنم ورود کرد و با وجود درگیری­های زیادی که در زمینه کاری و البته مالی داشتم اما دوست داشتم هر طور شده این کار را انجام بدهم که محیطی باشد تا مردم شهرستان زرند بتوانند به نحوی به اخبار شهرستان دسترسی داشته باشند.

کار، کار بسیار سختی بود. مهمتر از همه تنها شروع کردن آن انسان را از ادامه تفکر به این موضوع باز می­داشت. تا اینکه بعد از مدتی سایت خبری صبح زرند شروع به فعالیت کرد و من با آن آشنا شدم و متوجه این موضوع شدم که کسانی دیگر این کار را انجام داده­ اند و من نیز از این موضوع خوشحال شدم که این محیط برای شهرستان ایجاد شده است و من نیز از تصمیم خودم منصرف شدم.

تقریباً هر شب و به صورت مداوم اخبار شهرستان را از طریق این سایت مطالعه می­کردم و از حال و روز شهرستان با خبر می­شدم. سایتی بود که در ابتدا برایم زیاد مشخص نبود توسط چه فرد و گروهی مدیریت می­ شود اما به هر حال وجودش در نوع خود کاری بسیار جالب و البته قابل تقدیر بود. بعد از مدتی متوجه یک تک صدایی خاص در این سایت شدم و به همین دلیل دوباره فکرم مشغول راه اندازی سایت خبری دیگری برای شهرستان زرند شد که حداقل تا حدودی این فضای تک صدایی را از فضای مجازی شهرستان خنثی کند.

به همین دلیل اواخر شهریورماه سال ۹۲ بود که بالاخره تصمیم خودم را گرفتم و فکر راه ­اندازی سایتی خبری (و البته انتقادی) برای شهرستان زرند تحت عنوان “صدای زرند” را نهایی کردم و دقیقاً روز نهم مهر سال ۱۳۹۲ بود که اولین خبر را در سایت صدای زرند، که آن روز با این سایتی که اکنون مشاهده می­کنید فرق بسیاری داشت، گذاشتم.

خوب، سایت صدای زرند راه اندازی شد و فعالیت خودش را شروع کرد. این سایت اهدافی داشت که مهمترین هدف و شعار آن بیان صدای مردم عزیز شهرستان زرند به مسئولین محترم این شهرستان بود و اساساً با این هدف راه اندازی شد که بتواند محیطی باشد تا مردم شهرستان به راحتی و البته بدون ترس حرف­های خود را به مسئولین شهرستان بیان کنند.

برای دستیابی به این هدف تا این لحظه ما تلاش خود را کرده ­ایم، اما خوب می­دانیم در برخی جاهها کم کاری ­هایی نیز وجود داشته که ضمن عذرخواهی از تمامی کاربران عزیز، این نکته را عرض می­کنم که اگر برخی دوستان فکر می ­کنند سایت صدای زرند تنها صدای برخی افراد است دلیل آن تنها کوتاهی ما به عنوان کسانی که این سایت را مدیریت می­کنیم نیست. دلیل اصلی آن کم کاری شما دوستانی که دوست دارید برخی صداها در این سایت وجود داشته باشد اما متاسفانه در این زمینه فعالیتی نمی کنید و خبر یا به قولی صدایی در این زمینه برای ما ارسال نمی کنید نیز هست و البته دلیل دیگر آن پرکاری برخی صداهای شهرستان که برای ما اخبار خود را ارسال می کنند نیز هست. ما تاکنون به نوبه خودمان تمام سعی خود را کرده ایم هر صدایی که از دل مردم و حتی از دل مسئولین شهرستان زرند به ما می رسد را با یک بررسی اولیه در سایت منتشر کنیم (هرچند در این راه ضرر و ضربه هایی هم را متحمل شده ایم). پس اگر برخی کاربران می بینند برخی صداها در سایت صدای زرند پر صداتر است این را بدانند که ما به عنوان کسانی که سایت را مدیریت می کنیم تنها صداها و حرف­هایی که از هر طریقی به ما می رسد را در سایت قرار می دهیم پس اگر شما نیز دوست دارید در این سایت سهمی داشته باشید و یار و همراه ما باشید ما بدون هیچگونه دید سیاسی از شما دعوت می کنیم که ما را در این راه یاری کنید.

در اولین سالی که از فعالیت سایت صدای زرند گذشت ما کارهایی کردیم که بخش زیادی از آن ها انتقاد از برخی فعالیت ­های سیاسی و اجرایی در شهرستان بود و به نوبه خودمان نیز تاثیر لازم را در این زمینه داشتیم و با برخی فعالیت ها توانستیم به مسئولین شهرستان این را بگوییم که خوب است این را بدانند که “همیشه چشمی هایی هست که شما را می بینند و گوشی هایی هست که شما را می شنوند و آن چشم و گوش ها، کسی نیستند جز همین مردم عزیز شهرستان که چشم امیدشان بعد از خدا به فعالیت شماست”.

شاید اگر بخواهم مهمترین کار اجرایی سایت صدای زرند را بیان کنم برگزاری اولین جشنواره وب نویسی شهرستان زرند بود که به مناسب گرامیداشت دهه مبارک فجر و با هدف معرفی سایت های شهرستان در سال گذشته برگزار شد. کار بسیار وقت گیر و البته پر چالش و پر حاشیه ای بود اما اگر بخواهیم عادلانه قضاوت کنیم باید بگوییم که خوشبختانه با نگاهی به امکانات موجود که در آن زمان در اختیار ما بود این کار موفقیت آمیز بود. در اینجا لازم است از همکاری نماینده محترم شهرستان زرند، فرماندار شهرستان و نیز اداره ارشاد اسلامی شهرستان در برگزاری این جشنواره تشکر و قدردانی کنم.

خوب است همین جا نیز این موضوع را بیان کنم که در سال جاری و با هدف گرامیداشت دهه مبارک فجر نیز قصد برگزاری دومین دوره این جشنواره را داریم که امیدواریم این بار و با حمایت بیشتر مسئولین شهرستان بتوانیم با کاهش نقص های موجود در دوره قبل جشنواره بهتری را در این زمینه داشته باشیم.

بار دیگر اولین سال تولد سایت خبری صدای زرند را تبریک می گویم و لازم می دونم در اینجا از فعالیت برخی دوستان که ما را تا این لحظه یاری کرده اند تشکر کنم. از جناب آقای مجید عربپور تشکر بسیار دارم، که اگر ایشان به جمع افراد سایت صدای زرند نمی پیوست این سایت مطمئناً اکنون نقص های فراوانی داشت. از سرکار خانم ها مریم عبدالسلامی و زکیه سلیمی که در این چند وقت زحمات زیادی برای سایت کشیده اند و کمک فراوانی به ما کردند تشکر می کنم. از برادران جعفری (راتین و نریمان رها) که ما را در بسیاری زمینه ها یاری کرده اند نیز تشکر ویژه دارم. از جناب آقایان علی چاهخو و مرتضی هادی نژاد که تاکنون یار و همراه ما بوده اند و در روزهای ابتدای راه اندازی سایت کمک های فراوانی در این زمینه به ما کرده اند واقعاً تشکر می کنم. همچنین از جناب آقای مسعود عربندوی که با هنر عکاسی بسیار بالایی که دارند و در این دوره عکس های بسیار عالی از مراسمات مختلف در اختیار ما قرار دادند تشکر می کنیم.

یک تشکر ویژه هم از فعالیت برخی دوستان نویسنده به ویژه آقای حسن ضیاءالدینی و آقای عباس هرارانی که ما را با نوشته ها و پیشنهادات خودشون یاری کرده اند، دارم و امیدوارم در ادامه راه نیز در این زمینه با ما همکاری داشته باشند. از فعالیت روابط عمومی های ادارات و نهادهای شهرستان زرند به ویژه روابط عمومی فرمانداری شهرستان زرند، روابط عمومی دفتر نماینده شهرستان زرند و کوهبنان، روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرند، روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند، روابط عمومی اداره مخابرات شهرستان زرند، روابط عمومی شهرداری زرند، روابط عمومی مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند و روابط عمومی اداره ورزش و جوانان نیز که با ارسال اخبار مرتبط با آن اداره محترم موجب اطلاع رسانی در این زمینه می شوند کمال تشکر و قدردانی را داریم.

همچنین از تمامی مسئولین محترم شهرستان زرند که در این یک سال به نوعی ما را در این راه یاری کردند ابتدا تشکر می کنیم و سپس از این عزیزان برای برخی مسائل که شاید سبب ناراحتی آنان شده است عذرخواهی می کنیم.

و در پایان هم از تمامی شما کاربران محترم سایت صدای زرند به ویژه آن دسته از دوستان که چه با دید انتقادی و یا هر گونه دیدگاهی ما را در راه سختی که در پیش رو داریم یاری می کنند تشکر می کنم و امیدواریم که با همکاری و فعالیت بیشتر شما دوستان بتوانیم سال دوم فعالیت سایت صدای زرند را به نحوی بهتر مدیریت کنیم.

————————-

جواد زمانی بابگهری

————————-

Tavalod-SedayeZarand-1_ (42)