یک معلم خوب باید آموزش و مهارت را با حکمت و فضیلت توأم نماید

مراسم افتتاحیه دوره ضمن خدمت ویژه دبیران پایه هشتم در دبیرستان دخترانه شاهد دوره اول برگزار شد.

مراسم افتتاحیه دوره ضمن خدمت ویژه دبیران پایه هشتم در دبیرستان دخترانه شاهد دوره اول برگزار شد.

 

parveresh-Zar

به گزارش صدای زرند ، حمید صادقی زاده مدیر آموزش و پرورش زرند در این مراسم ضمن تاکید بر مجهز شدن دبیران به علم ودانش روز ،شناسایی دانش آموزان مستعد و هدایت آنها را یکی از وظایف دبیران بیان کرد.

 

حمید صادقی زاده گفت :با توجه به تغییر محتوای کتب درسی و لزوم آموزش های لازم برای دبیران دروه ضمن خدمت پایه هشتم به مدت ۲۴ از امروز رسما آغاز شده است و معلمین پایه هشتم باید اطلاعات قبلی دانش آموزان را شناخته و با بهره گیری از کتب موجود در انتقال مفاهیم به دانش اموزان استفاده نمایند.

 

صادقی ز اده ضمن اشاره به مفهوم هنر شناخت استعداد های فردی و غریزی دانش آموزان وپرورش قوه تخیل آنهارا هنر دانست و از دبیران خواست استعداد های نهفته دانش آموزان راشکوفا کنند.

 

وی یکی دیگر از ویژگی های هنر را ارتباط احساسی و مشخص بین هنرمند و مخاطب بیان کرد به طوری که مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و معلمین را بهترین هنرمندان دانست و افزود هرچه این ارتباط بیشتر باشد انتقال مفاهیم بهتر صورت می گیرد.

 

مجید مصطفوی معاون آموزش متوسطه معلم را پیشوا و الگوی رفتاری دانش آموزان خواند و گفت اگر یک معلم، دانش آموزان را خوب شناسایی کند و نیاز های او را بداند می تواند بهترین برنامه ریزی تحصیلی را انجام دهد.

 

وی گفت :مشکل بیکاری که گربیان گیر جامعه شده است برای رفع آن می توان شناخت و هدایت استعداد های از همین دوره متوسطه اول ضروری است.

 

گفتنی است تعدا د ۲۵۰همکار فرهنگی دوره ضمن خدمت روش تدریس دروس دینی و قرآن،عربی،فرهنگ و هنر ،ریاضیات ،کارو فناوری ،علوم تجربی ،زبان ،ادبیات و مطالعات اجتماعی را فرا می گیرند.

 

در شهرستان زرند۳۹۱۸ دانش آموز در دوره متوسطه اول سال تحصیلی ۹۴-۹۳را شروع می کنند ،که از این تعداد ۱۹۱۶ نفر دانش آموز پایه هشتم هستند.

 

انتهای پیام/