دانشگاه آزاد اسلامی آغازگر برخی تحولات فرهنگی در ایران اسلامی بود

فرماندار زرند تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای حیات پربار خود در ایران اسلامی مایه برکت بوده و بخشی از تحولات فرهنگی، اجتماعی رخ‌داده در کشور را این نهاد علمی، فرهنگی آغاز کرده است.

فرماندار زرند تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای حیات پربار خود در ایران اسلامی مایه برکت بوده و بخشی از تحولات فرهنگی، اجتماعی رخ‌داده در کشور را این نهاد علمی، فرهنگی آغاز کرده است.

جشنواره نمایشنامه خوانی (3)

به گزارش صدای زرند ، حبیب الله خنجری در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی کرمان گفت: آرزو می‌کنم این جشنواره که نخستین بار در استان کرمان و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی زرند برگزار شد به اهداف خود رسیده باشد. دانشگاه آزاد اسلامی زرند که به همت والای بنیانگذار آموزش عالی زرند، استاد آل طه، بنیان نهاده شد،  امروز نیز پرچمدار تحولات هنری نه در استان که در منطقه جنوب شرق کشور است و این خود ظرفیت بالایی است که باید مور توجه همه مسئولان قرار گیرد.

فرماندار زرند اظهار کرد: راه‌اندازی رشته تئا‌تر در دانشگاه آزاد اسلامی زرند روح تازه‌ای را در فعالیت‌های تئا‌تر استان و منطقه جنوب شرق کشور خواهد دمید که آثار و برکات آن در آینده‌ای نزدیک روشن خواهد شد و خانواده تئا‌تر استان کرمان که همه از مفاخر و فرهیختگان عرصه فرهنگی نیز هستند با خرسندی از این حرکت شایسته قطعا قدر‌دان بانیان و موسسان این حرکت علمی که به حرکت شتابنده آن سرعت بیشتری خواهد داد، هستند.

عضو شورای فرهنگ عمومی زرند با قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره هنری آمادگی خود و سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان را از برنامه‌های فرهنگی هنری فاخر که موجب نشاط بیشتر شود، اعلام کرد.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زرند هم حضور چهره‌های برجسته علمی حوزه هنرهای نمایشی کشور از جمله یدالله آقاعباسی، مهرداد رایانی مخصوص، مهرداد ابروان و رضا آشفته را یکی از نکات مهم و متمایز این جشنواره برشمرد و اظهار امیدواری کرد که شرکت کنندگان نیز از حضور این بزرگواران ‌‌نهایت استفاده را کرده باشند.

دکتر کاظم نعمت‌الله‌زاده ماهانی گفت: خداوند متعال را شاکریم که توفیق یافتیم تا پس از راه‌اندازی رشته تئا‌تر در این دانشگاه که هدیه‌ای بود به خانواده بزرگ تئا‌تر و علاقه‌مندان به این رشته هنری در دیار کریمان، سنگ بنای برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی استان کرمان نیز در این دانشگاه گذاشته شود تا در یک همایش تخصصی هنرمندان این رشته تجربیات خود را به معرض نمایش بگذارند و در کنار این حرکت هنری یک اقدام علمی نیز ارائه مقالات تخصصی این جریان را شتابی دوباره بخشد.

ماهانی افزود: با توجه به وجود چالش‌ها و موانعی که در فضای نمایشی فعلی مشاهده می‌شود و همچنین به دلیل فقر شدید در بینش و نگرش به آموزش به ویژه در شهرستان‌ها برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند در راستای ارتقای نویسندگی و پرورش نویسندگان بومی موثر باشد جشنواره نمایشنامه خوانی که به همت گروه آموزشی تئا‌تر دانشگاه و جمعی از دانشجویان هنرمند این رشته در استان کرمان کلید خورده است می‌تواند مسیر روشنی را برای خروج هنرمندان تئا‌تر استان از بحران متن مناسب و ایده آل نمایش باشد تا چراغ صحنه تئا‌تر استان نیز پر فروغ‌تر و روشن‌تر این جریان را هدایت کند.

دبیر نخستین جشنواره نمایشنامه خوانی کرمان نیز با توجه به روند شکل‌گیری این جشنواره گفت: دبیرخانه این جشنواره در اولین سال کاری و با ارائه فراخوان ۳۲ متن نمایشی را دریافت و پس از ارائه به هیات بازبین ۲۵ متن جواز حضور در مرحله بازبینی آثار رسیدند پس از اعلام تاریخ بازبینی طی دو روز ۲۲ اثر مورد بازبینی قرار گرفتند که پس از اعلام رای هیات بازبین ۸ اثر مجوز حضور در نخستین جشنواره نمایشنامه خوانی استان را دریافت کردند تا جشنواره به مراحل اجرایی خود نزدیک شود.

در پایان و پس از قرائت بیانیه هیات داوران برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره اعلام شدند.

در بخش نویسندگی نمایشنامه هفت و نیم عصر نوشته علی نفیسی بعنوان متن بر‌تر معرفی لوح تقدیر، تندیس جشنواره، جایزه نقدی و سفر به مشهد مقدس را دریافت کرد.
در بخش کارگردانی:
محمد قادری کارگردان نمایش: همه دزد‌ها که دزد نیستند حائز رتبه اول و جوایز لوح تقدیر، تندیس جشنواره، جایزه نقدی و سفر به مشهد مقدس را دریافت کرد.
علی نفیسی کارگردان نمایش هفت و نیم عصر حائز رتبه دوم و جوایز لوح تقدیر، جایزه نقدی را دریافت کرد.
فائزه کاروان پیشه کارگردان نمایش یک قطره حقیقت حائز رتبه سوم لوح تقدیر و جایزه نقدی را دریافت کرد.
در بخش نقش خوان مرد هیئت داوران جوایز خود را به:
نقش خوان اول مرد: لوح تقدیر، تندیس جشنواره، جایزه نقدی و سفر به مشهد مقدس به مجید برهانی نقش خوان نمایش همه دزد‌ها که دزد نیستند اهدا شد.
نقش خوان دوم مرد: لوح تقدیر، جایزه نقدی به مهدی خسروی نقش خوان نمایش هفت ونیم عصر اهدا شد.
نقش خوان سوم مرد: لوح تقدیرو جایزه نقدی به علی نفیسی نقش خوان نمایش هفت ونیم عصر اهدا شد.
در بخش نقش خوان زن هیئت داوران جوایز خود را به:
نقش خوان اول زن: لوح تقدیر، تندیس جشنواره، جایزه نقدی و سفر به مشهد مقدس به زهرا شیروانی نقش خوان نمایش تمرین نویسندگی اهدا شد.
نقش خوان دوم زن: لوح تقدیر، جایزه نقدی به مهدی خسروی نقش خوان نمایش مونا فارسی از نمایش هفت و نیم عصر اهدا شد.
نقش خوان سوم زن: لوح تقدیر و جایزه نقدی به زهرا سیما مهدی‌پور نقش خوان نمایش بعد از هرگز اهدا شد.
هیئت داوران جایزه بروشور را نیز به طراح بروشور نمایش بهد از هرگز مینا اخوان اهداء کرد.

جشنواره نمایشنامه خوانی (1)

جشنواره نمایشنامه خوانی (2)

جشنواره نمایشنامه خوانی (3)

جشنواره نمایشنامه خوانی (4)

انتهای پیام/