عملیات اجرایی اولین نیروگاه سیکل ترکیبی در قالب مقیاس کوچک در زرند آغاز شد

با حضور وزیر نیرو، عملیات اجرایی احداث نیروگاه ۳۴مگاواتی سیکل ترکیبی تولید برق شهرستان زرند در مقیاس کوچک کلنگ‌زنی شد.

با حضور وزیر نیرو، عملیات اجرایی احداث نیروگاه ۳۴مگاواتی سیکل ترکیبی تولید برق شهرستان زرند در مقیاس کوچک کلنگ‌زنی شد.

چیت چیان

به گزارش صدای زرند ، با حضور حمید چیت‌چیان وزیر نیرو  و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، عملیات اجرایی احداث نیروگاه ۳۴مگاواتی سیکل ترکیبی تولید برق شهرستان زرند در مقیاس کوچک کلنگ‌زنی شد.

 

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان گفت: این نیروگاه از مجموعه واحدهای ۱۰ گانه ای است که بر اساس توافق شرکت توانیر و گروه مپنا قرار است در زرند نصب و بهره برداری شود.

 

 

علی اصغر نصرالهی افزود: این نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی در قالب مقیاس کوچک ( DG ) در کشور به شمار می آید که برای اجرای آن ۳۰ میلیون یورو نیاز است.

 

 

وی با اشاره به اجرای این طرح در مجاورت پست ۲۳۰ کیلوولت شهرستان زرند ، مدت اجرای آن را ۲۲ ماه ذکر کرد.

 

 

وی بیان کرد: ظرفیت این نیروگاه شامل یک واحد گازی ۳۰ مگاواتی با ظرفیت نامی ۲۵ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۹ مگاوات در شرایط ایزو و در مجموع معادل ۳۴ مگاوات خواهد بود.

 

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان گفت: ارتفاع نیروگاه از سطح دریا یکهزار و ۶۹۱ متر بوده و تحویل گیرنده برق تولیدی آن شرکت برق منطقه ای کرمان است.

 

 

وی تصریح کرد: تمامی تجهیزات اصلی نیروگاه شامل توربین های گازی و بخاری، ژنراتور، بویلر و سیستم کنترل ساخت گروه مپناست.

 

نصرالهی افزود: با بهره برداری از این طرح برق مورد نیاز صنعت و کشاورزی که در حال توسعه است تامین خواهد شد.

 

 

دکتر حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این مراسم گفت: وزیر نیرو صبح امروز پنج شنبه به زرند سفر کرد و در این سفر مراسم کلنگ زنی نیروگاه ۳۳ مگاواتی تولید برق پراکنده انجام شد.

 

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با ساخت و تکمیل این نیروگاه ۳۳ مگاوات برق وارد مدار تولید خواهد شد، ‌افزود:‌ در این مراسم وزیر نیرو، مدیرعامل مپنا و مدیرعامل شرکت توانیر حضور داشتند.

 

 

به گفته وی این نیروگاه اولین نیروگاه کوچکی است که مپنا به صورت سیکل ترکیبی راه اندازی کرد.

 

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت:‌ عصر امروز نیز موضوع بحران آب کرمان با حضور مسولان منطقه در کرمان مورد بررسی قرار می گیرد.

 

انتهای پیام/