۱۷۰ هزار تن محصول پسته در کرمان برداشت می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۷۰ هزار تن محصول پسته در کرمان برداشت ‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۷۰ هزار تن محصول پسته در کرمان برداشت ‌شود.

پسته

 

 به گزارش صدای زرند ، عباس سعیدی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود امسال  ۱۷۰ هزار تن محصول پسته در کرمان برداشت ‌شود، اظهار کرد: این میزان پسته در مقایسه با تولید سال قبل که ۱۲۱ هزار تن بوده، افزایش ۴۰ درصدی دارد.

وی یکی از دلایل افزایش تولید پسته نسبت به سال قبل را سال‌آور بودن این محصول عنوان کرد و گفت: سطح زیر کشت پسته استان ۲۷۴ هزار و ۲۲۲ هکتار است که ۱۹ هزار و ۳۰۰ هکتار آن نهال و ۲۵۴ هزار و ۹۲۱هکتار آن بارور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بیان کرد: برخلاف افزایش ۴۰ درصدی محصول پسته، متاسفانه به سبب نوسانات دمایی در زمستان، سرمازدگی بهاره، طوفان و گرمازدگی بهار و تابستان تولید با کاهش میزان مورد انتظار مواجه و نوسانات دمایی در سال زراعی ۹۲ -۹۳ سبب کاهش۳۲ درصدی محصول پسته با ارزش ریالی حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان شد.

سعیدی با تاکید بر اینکه برای برداشت ۳ تن پسته تر در هر هکتار۲۰ نفر در روز به کارگیری می‌شود، افزود: شهرستان‌های رفسنجان با ۷۵ هزار و ۶۰۰ تن، سیرجان با ۳۰ هزار تن، کرمان با ۲۵ هزار و ۶۰۰ تن و شهرستان زرند با ۱۶ هزار و ۶۰۰ تن بیشترین برداشت محصول پسته در سال جاری را دارند.

وی پسته فندقی را نخستین نوع برداشت شده این محصول در نیمه شهریور ماه در استان کرمان عنوان و خاطرنشان کرد: از اواسط شهریور ماه برداشت رقم فندقی پسته آغاز شده و تا پایان مهر ماه برداشت سایر ارقام  به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/