شعر اصل یاسین از حضرت آیت الله جعفری در مدح حضرت مهدی(عج) + بیوگرافی

به گزارش صدای زرند به نقل از سایت آیت الله حاج سید احمد جعفری ،حضرت آیت الله حاج سید احمد جعفری دام عزه الشریف در یکی از روزهای بهمن ماه سال ۱۳۱۳ هجری شمسی، در روستای گور (جور) بخش کوهبنان، شهرستان زرند پا به عرصه وجود گذاشت.

ahmad jafari_1138

به گزارش صدای زرند به نقل از سایت آیت الله حاج سید احمد جعفری  ،حضرت آیت الله حاج سید احمد جعفری دام عزه الشریف در یکی از روزهای بهمن ماه سال ۱۳۱۳ هجری شمسی، در روستای گور (جور) بخش کوهبنان، شهرستان زرند پا به عرصه وجود گذاشت.

شعر اصل یاسین در مدح حضرت مهدی(عج)

زچار مادر  زهفت بابا

زفرش پائین ز عرش اعلا

زصلب آدم ز بطن حوا

زحجر هاجر ز پیر اضحی

زپشت شمعون وصی عیسی

ز آل قیصر ز دخت کسری

ز اصل یاسین ز نسل زهرا(س)

بدین فضیلت پسر ندیدم

ز وصف تو گنگ بود زبانها

ز هجرت از تن رود روانها

نظر نمودم به آسمانها

ز آسمانها به کهکشانها

ز کهکشانها به لامکانها

فرشته ها بود در آن جهانها

قسم به خالق که من در آنها

فرشته چون تو بشر ندیدم

***********************************

به گزارش صدای زرند به نقل از سایت آیت الله حاج سید احمد جعفری  ،حضرت آیت الله حاج سید احمد جعفری دام عزه الشریف در یکی از روزهای بهمن ماه سال ۱۳۱۳ هجری شمسی، در روستای گور (جور) بخش کوهبنان، شهرستان زرند پا به عرصه وجود گذاشت. پدر ایشان مرحوم آقا سید علی، از سادات محترم و ارجمند آن سامان بود و مادرشان بانوئی پرهیزکار.

نبوغ و استعداد این فرزند از همان اوان کودکی مورد توجه خانواده و اهالی منطقه بود به همین سبب در حالیکه هنوز کودکی بیش نبود، قرائت قران، خواندن و نوشتن را که در آن زمان به لحاظ عدم امکان تحصیل برای روستائیان به راحتی قابل تحقق نبود ، فرا گرفت

بروز استعداد و علاقه ((سید احمد)) و برادر دیگرش سید یحیی پدر خانواده را برآن داشت تا فرزندان خود را راهی حوزه ی علمیه نماید  در همین اثنا و در حالیکه بیش از ده سال از عمر ((سید احمد)) نگذشته بود ، ولی مبتلا به بیماری چشم شد .

این بیماری نه تنها خانواده ((سید علی)) بلکه همه اهل آبادی را نگران کرد چرا که همگان به زکاوت و هوش ((سید احمد)) اشنا و در انتظار شکوفا شدن استعداد و نبوغ خدائی وی بودند ، اما روز به روز بر شدت بیماری او افزوده و معالجات موثر واقع نمیگردد

سرانجام این بیماری ، باعث نابینائی هردو چشم استاد شد . ایشان در خاطرات خود درباره این حادثه می فرمایند :

(( پی از نابینائی ، شبی در خواب جبرئیل را با هیات خاصی مشاهده نمودم و در حالیکه وی را با نام صدا میزدم ، می خواستم بینائیم را به من بازگرداند ، ولی وقتی این خواسته توسط جبرئیل پذیرفته نشد ، توفیق کسب علوم و معارف را خواستم که مقبول افتاد. ))

از دست دادن هر دو چشم و فرو رفتن در ظلمت و تاریکی ، دردی جانکاه و تلخ بود اما نه برای (( سید احمد)) که نور علوم و معارف در قلب کوچکش تابیده و به او درک و فهمی فراتر از سن و سالش ، عنایت کرده بود ، از این رو نه تنها خانواده و اطرافیان از ایشان بی تابی نمیدند بلکه آرامش ایشان ، تسلای خاطر آنان نیز بود ، استاد بی آنکه ذره ای نا امیدی و یاس به خود راه دهد به ویژه بعد از آن رویای صادقه عزم خود را به فراگیری علوم اسلامی جزم نمود و در مدتی کوتاه با کمک مربی مکتب خانه آبادی موفق به حفظ مقدار قابل توجهی از قرآن شد .

سال ۱۳۲۶ در حالیکه استاد در سن سیزده سالگی بودند ، راهی حوزه علمیه کرمان شدند . استاد پس از فراگیری صرف و نحو نزد آخوند ملا احمد مقدس زاده ، منطق ((شرح لمعه)) شرایع و ((تبره المتعلمین)) را نزد آیت الله شیخ الرئس کرمانی آموختند .

حوزه علمیه آن روزگار کرمان با مدیرت آیت الله صالحی کرمانی (رحمت الله علیه) اداره میشد . و طلاب بسیاری را تحت تربیت خود داشت که بعدها در شمارعلمای بر جسته قرار گرفتند ، ولی در بین همگان (( استاد جعفری)) درخششی خیره کننده داشت ، در نظر اساتید مدرسه ((سید احمد)) نوجوانی نابینا اما سراسر استعداد ، علاقه و پشتکار برای تحصیل علوم اسلامی بود، اخلاق و رفتار این سید جوان نیز همه را مجذوب خویش میکرد از این رو ایت الله صالحی کرمانی شخصا بر روند تحصیل وی نظارت میفرمود .

ایشان ((معالم)) ((قوانین)) ، ((رسائل)) ، ((مکاسب)) و ((کفایه الاصول)) را نزد آیت الله صالحی تلمذ نمودند و حدود چهر سال نیز از درس خارج معظم له بهره مند شدند .

استاد در فاصله سالهای ۱۳۳۴ تا۱۳۴۰ تحصیلات خود را در حوزه های علمیه اصفهان و قم دنبال کرده و از محضر اساتید برجسته خارج فقه و اصول ، رجال و درایه ، حکمت ، فلسفه و تفسیر قرآن بهره فراوان بردند .

استاد در حدود سال ۱۳۴۰ به کرمان باز میگردند و در حالیکه همچنان در درس خرج مرحوم آیت الله صالحی کرمانی شرکت میکردند ، در حوزه علمیه کرمان به تدریس علوم و معارف دینی پرداخته و طلاب بسیاری از محضر معظم له کسب فیض میکردند .

لذا میتوان گفت ((استاد)) از سال ۱۳۲۶ تا ۱۳۵۴ در مدت ۲۸ سال دائما در حال تحصیل و فراگیری علوم گوناگون اسلامی بوده و این مدت تحصیل از ایشان عالمی متبحر و برجسته ساخته ، و علم و فضل ایشان را زبانزد خاص و عام کرده .

حضرت آیت الله جعفری در حالیکه آغازین سالهای تحصیل علوم اسلامی خود را در کرمان میگذراندند هرگاه به موطن خود روستای ((جور)) ۴کوهبنان مراجعت میکردند با سخرانی های خود همگان را مجذوب خویش میکردند . بزودی آوازه بیان گرم و منبر جذاب استاد دیگر شهرهای کرمان را فراگرفت ، بگونه ای مجالس و محافل مذهبی سطح استان بویزه در ماه های محرم ، صفر و رمضان و سایر ایام تبلیغی در دعوت ایشان سبقت می جستند . به این  ترتیب استاد فعالیتهای تبلیغی خود را حدودا از سن ۱۸ سالگی شروع کردند . که تاکنون نیز علی رغم بیماری استاد ادامه دارد .

در سال ۱۳۵۴ اهالی شهرستان زرند از استاد خواستند با نقل مکان به این شهرستان امامت جماعت مسجد جامع و اداره مجالس و محافل مذهبی آن سامان را برعهده گیرند . استاد پس از مشاهده اصرار تمنای فراوان اهالی و توصیه دوستان مبنی بر پذیرش درخواست مردم ، این دعوت را اجابت نموده و به شهرستان زرند نقل مکان و باجدیت وارد میدان درس و بحث و تبلیغ و ارشاد مردم شدند .

بر آن شدیم که بیش از این افتخار شهرمان مظلوم نماند . . .

دز تمامی دوستان ،‌همشهریان عزیزمان خواهشمندیم اگر اطلاعاتی نظیر

عکس ، فیلم ، شعر ، نصیحت و سخنی

از این عزیز بزرگ در دست دارند از طریق همین سایت

یا از طریق ایمیل سایت به نشانی

info@SedayeZarand.ir

برای ما ارسال نمائند تا بتوانیم حقی که به گردنمان است را نسبت به این

عالم ربانی و روحانی بلند مرتبه کشورمان ادا نمائیم.

انتهای پیام/