گزارش کامل آیین تودیع و معارفه ی شهردار شهر کوهبنان

در سالن اداره آموزش وپرورش این شهرستان با حضورفرماندار ،معاونت مدیر کل دفتر امورشهری وشوراها ی استانداری کرمان ،مسئول دفتر امام جمعه ، فرماندهان نظامی وانتظامی همچنین جمعی ازمسئولین ادارات آیین تودیع و معارفه ی شهردار جوان و جدید شهر کوهبنان برگزار گردید.

در سالن اداره آموزش وپرورش این شهرستان با حضورفرماندار ،معاونت مدیر کل دفتر امورشهری وشوراها ی استانداری کرمان ،مسئول دفتر امام جمعه ، فرماندهان نظامی وانتظامی همچنین جمعی ازمسئولین ادارات آیین تودیع و معارفه ی شهردار جوان و جدید شهر کوهبنان برگزار گردید.

Mayor-Kuhbanan_ (45)


به گزارش صدای زرند ، مهندس یاسر محسنی شهردار شهر کوهبنان گفت: کوهبنان شهری است با پیشینه ی تاریخی عظیم وسرشناس که مردمی والاهمت و دیندار در آن زندگی می کنند.
شهردار کوهبنان گفت :این شهرستان به دلیل بستر معادن غنی ذغال سنگ به عنوان قطب معادن استان کرمان شناخته می شود و با توجه به معادن غنی ذغال سنگ ،سنگ اهن ،خاک نسوز ،گچ و.. نامیدن شهر کوهبنان به عنوان بهشت معادن کرمان تعبیری دور از ذهن ونابه جا نخواهد بود.
وی افزود: باهمه ی این اوصاف بحث آلایندگی  وارزش افزوده ی مرتبط با معادن کوهبنان جای بحث وبررسی بیشتری را می طلبد و از مظلومیت کوهبنان همین بسکه این شهر دارای راه مواصلاتی نمی باشد.
ایشان ادامه داد: شهرداری کوهبنان به دلیل عدم نقدینگی واعتبارات دارای مشکلات عدیده ای می باشد.ازمهم ترین مسائل ومشکلات وضعیت بحرانی خیابانها ،کوچه ها ، ورودی وخروجی شهرستان، ماشین آلات فرسوده ی شهرداری و… میباشد.
مهندس محسنی خاطرنشان کرد: فائق آمدن به این مشکلات یک شبه امکان پذیرنمی باشد وبرای مرتفع ساختن این مشکلات نیازمند یاری وکمک مردم ومسئولین هستیم.
وی با بیان برنامه های خود درکسوت شهرداری شهرستان کوهبنان خاتمه داد: امیدواریم که بتوانیم درمسیر جلب رضایت حق تعالی ومردم با استفاده از ظرفیت های موجود این شهرستان در آینده حرکت اساسی در توسعه ی اقتصادی،فرهنگی و جذب سرمایه گذاران داشته باشیم و قدمی در رشد وتعالی هرچه بیشترشهر برداریم.

سید مجتبی هاشمی فرماندار کوهبنان در آیین تودیع ومعارفه ی شهردار شهر کوهبنان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مهدی زعیم شهردار سابق همچنین سید عباس روح الامینی سرپرست شهرداری کوهبنان در چند ماه اخیر و خیر مقدم به شهردار جدید کوهبنان  بیان داشت:شوراها تبلور اراده وعزم ملی مردم در هر شهرستان هستند که باید به فکروتصمیم آنها احترام گذاشت خوشبختانه شورای شهر کوهبنان از افرادی بسیارفرهیخته ودلسوز تشکیل شده است که در جهت برطرف کردن مشکلات شهر بسیارتلاش می کنند.
ایشان گفت:مردم ومسئولین کوهبنان به دلیل ذهن وفکر خلاق طرح ها وبرنامههای عمرانی خوبی پیشنهاد می دهند که انتظار دارند که به مرحله ی ظهوربرسد ولی قابل ذکر است که برخی طرح ها قابلیت اجرا ندارند و این امرگذرزمان وصرف هزینه های بالا را می طلبد.

فرماندار کوهبنان اذعان داشت : شهرستان کوهبنان با داشتن معادن ذغال سنگ که قریب به ۶۰ درصد معادن را در خود جای داده است موقعیت وزمینه های پیشرفت خوبی دارد که نیازمند برنامه های عمرانی چه در زمینه های زیرساختی نظیر جاده وچه در زیباسازی وفضاسازی شهرمی باشد.
هاشمی افزود:بحث جاده برای شهرستان کوهبنان حیاتی ترین مبحث می باشد وجاده از جمله مهم ترین مباحث زیرساختی کوهبنان است که خوشبختانه در اینزمینه بر اساس اخذ جدول ۲۱۵ به همت دکترحسین  امیری نماینده ی مردم شهرستان های  زرند وکوهبنان در مجلس شورای اسلامی رایزنی هایی صورت گرفته است که با پرداخت اعتباری دو میلیارد وسیصد میلیون تومان  از اعتبارات شهرستان به زودی عملا پنج کیلومتر جاده ی جدید کوهبنان احداث وبازگشایی می شود.
ایشان ادامه داد: انجام کارهای اقتصادی دقت و برنامه ریزی بالایی را میطلبد مگر اینکه یک همت والاوعزم وکمک جمعی به میان آید تا خسارت وارد شده اندکی جبران شود.
وی بیان داشت: به عنوان فرماندار یک شهرستان همیشه سعی کردیم علاوه براطلاعات کلی که داریم هویت کاری خود را بر مشورت قرار دهیم و درکارهایتخصصی نظرات متخصصان وصاحبان فن را برای بهتر اجرا شدن کارها جویا شویم وسعی مان بر این بوده است که نه با ذهنیات بلکه با تدبیر کار کنیم.
سید مجتبی هاشمی گفت: در دولت تدبیروامید برای رخوت وناامیدی که مانع رسیدن به کارهای بزرگ می باشد جایی وجود ندارد و امیدواریم در کوهبنان علاوه بر اینکه به غنای فرهنگی رسیدیم بتوانیم از لحاظ اقتصادی وتوسعه وپیشرفت نیز به آنچه که در خورنام وآوازه ی کوهبنان می باشد برسیم.

محمود تهامی ریاست شورای شهر کوهبنان در این مراسم به بیان وضعیت شهرداری این شهر پرداخت وگفت: بودجه ی شهرداری شهرستان کوهبنان بر اساس یک میلیارد تومان می باشد کهاگر این بودجه تخصیص یابد وجذب شود ۸۰ درصد این بودجه صرف هزینه های جاری می گردد ودر صورت عدم وقوع حادثه یا هزینه ای خاص مابقی این پول می تواند صرف هزینه های عمرانی گردد.
ایشان ادامه داد :از سال ۴۲ که شهرداری کوهبنان تاسیس گردیده کلیه ی شهرداران ومسئولین درپی تلاش برای آبادانی این شهر بوده اند وسعی کرده اند گامی در جهت کسب رضایت مردم ،عمران وآبادانی شهر بردارند اما با تمامی خدمات ارائه شده متاسفانه شهرداری کوهبنان اکثر سال ها با بدهکاری مواجه بوده است واکنون شهرداری کوهبنان بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان بدهکار می باشد.
وی بیان داشت: نپرداختن به موقع حقوق کارمندان وکارگران همچنین  حقوق وپاداش بازنشستگان از جمله بدهکاری شهرداری می باشد که بارها صدای اعتراض وگلایه حقوق بگیران شهرداری به گوش مسئول و اعضای شورای شهر رسیده است.
رئیس شورای شهرکوهبنان خاطرنشان کرد: قابل ذکر است که این بدهکاری دلیل بر کم کاری همچنین کموکاستی تلاش وکار مسئولین مربوطه نمی باشد گاهی شرایط و تقسیم ناعادلانه بودجه  وتوجه نکردن به این شهر باعث شده است که مشکلات شهرداری فزونی یابد وراهچاره ای اندیشیده نشود.
تهامی گفت: وقتی شخصی یک پست وسمتی را قبول می کند در پی رسیدن به یکی ازاین دونیت است یا قصد این دارد که از پستش پلکان ترقی برای دنیایش بسازدورشد اجتماعی کند یا اینکه رضایت خداوند وبه تبع آن رضایت مردم را کسب کند که در هر صورت برای رسیدن به مقصد باید تلاش کند وکاری را انجام دهد.
وی ادامه داد: شهرستان کوهبنان به جز معادن ذغال سنگ که ۸۰ درصد ذغال تولیدی استان متعلق به این شهرستان می باشد منبع درآمدی دیگری ندارد وبه دلیل خشکسالی های پی در پی کشاورزی از  رونق وتوسعه ی خود بازمانده است ووضعیت اقتصادی مردم دچار بحران شده است.
ایشان افزود: متاسفانه از سود ومنفعت ذغال تولیدی کوهبنان به بهانه هایینظیر فرآوری وکار انجام شده ی نهایی بر روی ذغال خام، سودی که می تواند به آبادانی ومشکلات کوهبنان مرهم باشد با دلایلی غیر موجه نصیب دیگران می شود.
تهامی با پرداختن به مشکلات چهره ی شهر کوهبنان بیان داشت: در مورد وضعیت خیابان ها وکوچه ها ی کوهبنان مرا گفتن این حکایت کفایت می کند که ای کاش کوچه وخیابانی خالی از چاله و داشتیم تا شما را به دیدن آن دعوت کنیم…
ایشان ضمن گلایه از تقسیمات غیر منصفانه ی بودجه ها بیان داشت: ما در پی استیفای حقوق خود هستیم وهیچ گاه در کنار آنتضیع حقوق دیگران را خواستار نبوده ونخواهیم بود وخواستاریم با نگاه سازنده وهمه جانبه به کوهبنان وموقعیت های آن مشکلاتی نظیر اشتغال ،بودجهو بهره بردن از حق عادلانه ی معادن ذغال سنگ برطرف وحل گردد.

مهندس عابدی معاون مدیر کل دفتر امورشهری و شوراها استانداری کرمان بیان داشت: وجود مشکلات وکمبود بودجه در بسیاری از شهرستان ها وجود دارد واین مسائل بارها در جلسات وهمایش های مختلف به چالش کشیده شده ومورد بررسی قرارگرفته است که نهایتا نظر بر این بوده که با بررسی مکانی و نظرات کارشناسی این مشکلات حل شود.
وی ادامه داد: در زمینه ی پروژه های وطرح های مطرح شده تنها زدن کلنگکافی نمی باشد وباید به ادامه طرح وبه سرانجام رساندن پروژهانجام شود چه بسا که بسیاری از پروژه ها افتتاح گردیده ولی هنوزپایان نیافته است.
ایشان افزود:انجام طرح های پیشنهادی و اتمام پروژه ها نیازمند یک همتوالا وجمعی می باشد و با همیاری ومشارکت مردم وبخش خصوصی می توان کارهاوطرح ها را به مرحله ی عمل رساند.
مهندس عابدی گفت:با وجود پتانسیل ها و ظرفیت های بالایی که در شهرستانکوهبنان مشاهده می شود این منطقه بستر و امکان توسعه وپیشرفت های بیشتردر زمینه ی اقتصادی را داردکه این امر با در نظر گرفتن وضعیت شهر واجتناب از کارهای تک روی و روی آوردن به کارهای تیمی وگروهی امکان پذیر میباشد.

انتهای پیام/

خبرنگار صدای زرند : نامجو کوهبنانی

برای دیدن گزارش تصویری از مراسم تودیع و معارفه ی شهردار جدید شهر کوهبنان اینجا کلیک کنید