دولت برای خرید پسته استان کرمان تسهیلات اختصاص دهد

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید تسهیلاتی برای خرید پسته استان کرمان به تعاونی‌های پسته اختصاص دهد تا واسطه‌ها بازار پسته این خطه را ملتهب نکنند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید تسهیلاتی برای خرید پسته استان کرمان به تعاونی‌های پسته اختصاص دهد تا واسطه‌ها بازار پسته این خطه را ملتهب نکنند.

Dr Amiri

به گزارش صدای زرند ، حسین امیری اظهار کرد: در شرایطی که فصل برداشت پسته نزدیک است، دولت باید هرچه سریع‌تر تدابیری برای خرید پسته باغداران توسط تعاونی‌ها و شرکت‌های پسته اتخاذ کند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود با یک قیمت‌گذاری مناسب مانع از متضرر شدن پسته کاران شد، افزود: اگر دولت تصمیماتی برای بازار پسته اتخاذ نکند، پسته‌کاران مجبور می‌شوند پسته خود را به واسطه‌ها بفروشند که در نتیجه آن بازار پسته ملتهب می‌شود.

بزرگراه زرند – کرمان هرچه سریع‌تر تکمیل شود

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آغاز عملیات اجرایی بزرگراه زرند – کرمان در سال ۸۵ کلنگ‌زنی شده است، گفت: با وجود اینکه این بزرگراه در مسیر تردد بسیاری از شهرستان‌های شمالی استان از قبیل زرند، راور و کوهبنان است، باید هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل آن اقدام شود.

امیری با تاکید بر اینکه متاسفانه هر ساله شاهد وقوع سوانح رانندگی و جان سپردن بسیاری از هم‌استانی‌ها در این محور هستیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه این بزرگراه یکی از بزرگراه‌های اصلی استان محسوب می‌شود و در مسیر تردد شهرستان‌های شمالی استان کرمان است، باید به شکل ویژه در دستور کار سازمان راه و شهرسازی استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات شهرستان‌های زرند و کوهبنان بحث اشتغال است، اظهار کرد: برای حل این معضل چندین پروژه بزرگ عمرانی در مراحل اجرای کار قرار دارند که خوشبختانه بسیاری از آنها نیز در حال فعالیت هستند.

تعطیلی و تولید پایین برخی از معادن زرند و کوهبنان

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر کارخانه واگن سازی و کنستانتره سنگ آهن زرند فعال است، گفت: هم اینک دو کارخانه کک سازی، زغال‌شویی و فولاد شهرستان زرند در حال ساخت هستند.

امیری با تاکید بر اینکه معادن غنی زغالسنگ کشور در شهرستان‌های زرند و کوهبنان قرار دارند، افزود: باید با افزایش سطح تولید و استخراج زغالسنگ علاوه بر اشتغالزایی نیاز آینده دو کارخانه در حال احداث کک سازی زرند را تامین کرد.

وی با انتقاد از تعطیلی و تولید پایین برخی از معادن زرند و کوهبنان، خاطرنشان کرد: میزان تولید فعلی زغالسنگ نیاز کارخانه‌های کک سازی را تامین نمی‌کند و پیگیری‌ها برای فعال کردن معادن و افزایش سطح تولید زغالسنگ ادامه دارد.

انتهای پیام/