در نشست شورای پدافند غیر عامل شهر زرند مطرح شد:

تشکیل کارگروه ایمنی ساختمان های شهر زرند

اولین نشست شورای پدافند غیر عامل شهرستان زرند با حضور مهندس حسینی نژاد فرماندار ،علی ضیاءالدینی شهردار،دکتر بابایی رئیس سازمان آتش نشانی کرمان و بعضی از مدیران و مسئولین شهرستان در ساختمان نظام مهندسی تشکیل شد.

به گزارش صدای زرند، در این نشست سه ساعته که در راستای شناسایی نقاط بحرانی شهر و ارائه راهکارهایی در خصوص افزایش ایمنی ساختمانهای تجاری ،مسکونی وبیمارستانهای شهری برگزار شد، شهردار زرند از دغدغه مدیریت شهری در خصوص ساختمانهای ناایمن گفت.

مهندس ضیاءالدینی با اعلام اینکه دستیابی به شهر ایمن همراه با توسعه پایدار بدون توجه به قوانین امکان پذیر نمی باشد گفت: اگر دستگاه های متعدد و مسئول در کنار هم قرار نگیرند کار ایمنی کامل صورت نمی گیرد.

شهردار زرند با اعلام اینکه شهرداری در مقابل شهروندان وظایفی بر عهده دارد و در راستای این وظایف از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد گفت: اقدامات انجام گرفته در حوزه ایمنی شهر لازم و کافی نمی باشد .

مهندس حسینی نژاد فرماندار زرند نیز در این نشست با اعلام اینکه نگاه کارشناسی سازمان نظام مهندسی وآتش‌نشانی در خصوص ایمنی شهر قابل ستایش می باشد ،گفت:مطمئنا با همکاری یکدیگر می‌توانیم موجب افزایش و ارتقای تاب‌آوری شهردرمقابل حوادث باشیم.

فرماندار زرند گفت:رعایت اصول ایمنی در ساخت‌وساز و نظارت بر آن از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید تمامی دستگاه های مسئول پای کار بیایند.

دکتر ابراهیم بابایی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان نیز که مهمان ویژه این نشست بود از شهر زرند به عنوان یکی از شهرهای ایمن سالهای گذشته نام بردو افزود: متاسفانه امروز شهر زرند از سالهای خوب خود فاصله گرفته است.

دکتر بابایی افزود:برای رسیدن به شرایط ایمن و برنامه های جامعه ایمن باید همه مدیران و مسئولین کمر همت ببندند.

وی خواستار جدی گرفتن ۲۲ مبحث مقررات ملی ساختمان از سوی ادارات و نهادها شد و تصریح کرد: عدم توجه به این مباحث، باعث می شود ضوابط و دستورالعمل ها در همه بخشها از جمله ایمنی و مقاوم سازی در برابر آتش سوزی، نادید گرفته شود و در آینده با مشکلات متعددی روبرو شویم.

شایان ذکر است در پایان این نشست مقرر شد کارگروه ایمنی ساختمانهای شهر زرند تشکیل و در خصوص بازدید از ساختمانهای ناایمن،ادارات,بیمارستانها و …اقدام لازم صورت گیرد.

photo 2024 04 20 19 13 41 2