خبر خوش صندوق ملی مسکن برای مردم

آن طور که رییس صندوق ملی مسکن اعلام کرده این صندوق امسال جذب سرمایه های خرد مردم برای تولید مسکن با اعطای سود مناسب را در برنامه های خود قرار داده است.

به گزارش صدای زرند به نقل از عصر ایران، به دنبال برنامه دولت برای ساخت چهار میلیون خانه، صندوق ملی مسکن در سال ۱۴۰۱ با هدف هم افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن و با کارکرد تجمیع و تخصیص منابع مالی تشکیل شد.

از ابتدای سال گذشته ۲۸۰۰ میلیارد تومان توسط این صندوق به حوزه مسکن اختصاص یافته و تا دی ماه سال گذشته موجودی این صندوق ۵۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

بنا به گفته محمدرضا مهدی یار اسماعیلی ـ رییس صندوق ملی مسکن – این صندوق به عنوان نهاد مالی در حوزه تأمین مالی مسکن کشور، در کنار استفاده از منابعی مانند آورده متقاضیان، منابع بانکی و تسهیلات دولتی، با بهره گیری از ظرفیت های قانونی مانند صندوق های املاک و مستغلات و مسکن و ساختمان اقدام به جذب سرمایه های خرد خواهد کرد.

وی افزود: در این شیوه علاوه بر رونق تولید مسکن و تأمین نیاز متقاضیان مسکن، با پرداخت سود کافی، به نیاز سرمایه گذار ان پاسخ داده خواهد شد و مشارکت مردمی نیز افزایش می یابد.

اسماعیلی با بیان اینکه یکی از مهم ترین آسیب های مشارکت طلبی از سرمایه های مردم در سال های گذشته، عدم توجه به تخصیص سود مناسب برای مشارکت کنندگان و سرمایه گذاران بوده است، گفت: این صندوق امسال جذب سرمایه های خرد مردم برای امر تولید مسکن با اعطای سود مناسب را در برنامه دارد.

در روزهای پایانی سال گذشته نیز صندوق ملی مسکن با خرید اولین محموله ۹۰ هزار تنی فولاد از ذوب آهن اصفهان، نهضت خرید مصالح ساختمانی در پروژه های نهضت ملی مسکن را آغاز کرد. هزینه خرید این میزان فولاد ۲۰۰۰ میلیارد تومان بود که از محل منابع صندوق ملی مسکن پرداخت شد.