به مناسبت ماه جهانى آگاه سازى و اطلاع رسانی درمورد بیمارى اوتیسم شهر زرند آبی شد

حسب دستور مهندس على ضیاءالدینی شهردار زرند از شب گذشته به مدت ٣ شب خیابان های اصلی شهر به عنوان نماد جهانی اختلال اوتیسم به رنگ آبی درآمد.

به گزارش صدای زرند، به نقل از روابط عمومی شهرداری زرند، شهردار زرند با اعلام این خبر گفت ، به منظور معرفی اوتیسم و افزایش شناخت شهروندان و در جهت حمایت از افراد دارای این نوع اختلال، با همکاری مرکز اوتیسم شهرستان به مدت ٣ شب خیابان های اصلی شهر به رنگ آبی در می آید.

وی در ادامه افزود، همزمان با آغاز ماه جهانی اوتیسم (۱۴ فروردین الی ۱۴ اردیبهشت) سازه‌های بزرگ شهرها طی یک حرکت نمادین با رنگ آبی نورپردازی می‌شوند لذا مدیریت شهری زرند نیز در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و همراهی با سازمان‌ها و کمپین‌های آگاه سازی اختلالات اوتیسم رنگ آبی که به عنوان نماد جهانی اوتیسم معرفی شده است را برای نورپردازی در معابر اصلی شهر استفاده کرده است.

شایان ذکر است اوتیسم یک اختلال عصب رشدی است که بخش‌های مختلف مغز در افراد دارای اوتیسم در همکاری با یکدیگر دچار مشکل می‌شوند. اوتیسم علت واحدی ندارد و امروزه، پژوهشگران معتقدند که احتمالاً چندین ژن، ترکیب با عوامل محیطی، در ایجاد اوتیسم دخیل باشند.