ضرورت رفع نقاط حادثه خیز شهری و جمع آوری متکدیان در زرند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند خواستار تسریع در اصلاح نقاط حادثه خیز شهری و برنامه ریزی برای ساماندهی و جمع آوری معتادان متجاهر در سطح شهر شد.

به گزارش صدای زرند، رضا یعقوبی در نشست با شهردار، اعضای شورای شهر وکارکنان شهرداری زرند گفت: در سال گذشته اقدامات متعددی برای رفع مشکلات شهری انجام گرفته است که جای تقدیر از عوامل و پرسنل شهرداری دارد اما به جهت کثرت معضلات زیرساختی شهر، بایستی تلاش بیشتری برای رفع آن ها و جلب رضایت شهروندان انجام گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب زرند تصریح کرد: برابر مقررات، نظارت و پیگیری حقوق عامه بر عهده دادستان بوده و به همین جهت در سال گذشته موارد متعددی از سوی دادسرای زرند به شهرداران تذکر داده شده است که متعاقب آن شاهد اقدامات خوبی از سوی شهرداری زرند به ویژه در خصوص رفع مشکلات و اصلاح روشنایی پارک ها بوده ایم.

وی افزود: بوستان واقع در خیابان سردار جنگل سالیان متمادی به عنوان محل تجمع معتادین شناخته می شد و موجب سلب آرامش و امنیت شهروندان گشته بود که با مطالبه مردمی و ورود دستگاه قضایی و حضور عوامل فراجا، در حال حاضر با تجهیز پارک معضل چندین ساله این مکان مرتفع شده است.

رضا یعقوبی با تاکید بر اینکه حل مشکل معتادین متجاهر و کارتن خواب ها نیازمند برنامه ریزی جامع و بلند مدت تمامی دستگاه ها است، خاطر نشان کرد: در این زمینه تا آنجا که مطابق مقررات و به ویژه ماده ۵۵ قانون شهرداری ها وظیفه شهرداری هاست، انتظار می رود تا نسبت به ساخت یا در نظر گرفتن مکانی برای گرمخانه و مشارکت در احداث کمپ ماده ۱۶ برابر مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم موضوع در دستور کار شهرداری قرار گرفته و نتیجه به طور شفاف برای مردم بیان گردد.

وی با تاکید بر حمایت کامل دستگاه قضایی از ساماندهی معضل سگ های ولگرد گفت: هر چند که با وجود سختی ها و بی مهری ها اقداماتی در خصوص حل معضل سگ های بلاصاحب انجام گرفته اما مطالبه دستگاه قضایی تسریع در روند جمع آوری سگ های ولگرد در سطح شهر است که این مهم نیز نیازمند اقدام هماهنگ کلیه شهرداری های شهرستان است.

این مقام قضایی ادامه داد: از سویی دیگر و به طور قطع هم زمان با احداث گرمخانه، در خصوص تخریب سازه های مترکه و رها شده که محل تجمع معتادان شده و تهدیدی علیه بهداشت و امنیت عمومی شهروندان است، برابر مقررات تصمیم گیری می شود.

یعقوبی، مشکل مهم دیگر موجود در شهرستان را وضعیت نامناسب بازار وکیل دانست و گفت: برخی از موضوعات در بازار از قبیل وجود دستفروشان و عدم ساماندهی آن ها هر چند که در حال حاضر از دید برخی مشکل به حساب نیاید اما با توجه به اهمیت بازار در هر شهر، در صورت وقوع حادثه ای در آن می تواند امداد رسانی را با مشکل مواجه نموده و بحرانی بزرگ خلق نماید، بنابراین چاره اندیشی در این خصوص نیز ضروری است.

وی ادامه داد: موضوع مهمتر که در حال حاضر نیز تهدیدی بالقوه علیه جان افراد محسوب می شود، ترک خوردگی و وضعیت نامناسب قسمتی از سقف بازار وکیل است که احتمال تخریب و فروریختن این اثر تاریخی وجود دارد و به همین جهت پیگیری سازمان میراث فرهنگی می تواند تسریع بازسازی را به دنبال داشته باشد.

رفع نقاط حادثه خیز شهری دیگر مطالبه مدعی العموم از شهردار زرند بود که در این راستا با تاکید ایشان بر تقویت روشنایی معابر، پر کردن کانال های حفر شده، تسریع در اصلاح نقاط حادثه خیز احصا شده شهر به خصوص میدان هفت تیر زرند که در حال حاضر خطر آفرین است، مورد بحث قرار گرفت.