همزمان با اولین شب از لیالی قدر؛

مراسم معنوی احیای شب نوزدهم ماه رمضان در شهرستان زرند برگزار شد

مراسم لیله القدر شب نوزدهم ماه رمضان اولین شب از شب‌های قدر در زرند با حضور یکپارچه و گسترده مردم این شهرستان در مساجد، حسینیه ها و گلزار شهدا برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، مردم مومن و خداجوی شهرستان زرند و مناطق ریحان شهر، خانوک، یزدان آباد و شهر سیریز، در نخستین شب از لیالی قدر با شب‌زنده‌داری و سر دادن ناله های سوزناک “الغوث الغوث” دست نیاز به سوی پروردگار بی‌نیاز بلند کردند.

شب قدر یا لیله القدر، شبی بسیار با ارزش و پرفضیلت نزد مسلمانان و شب نزول قرآن و مقدر شدن امور انسان‌ها است و زرندی ها نیز در این شب با حضور در امامزاده ها، حسینیه‌ها، مساجد و تکایا، با خواندن دعای مجیر و با حالتی محزون ندای دعای جوشن کبیر را با ترجیع بند “سُبْحانَکَ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ” همراه با ذاکران اهل بیت(ع) زمزمه کردند و با به جای آوردن اعمال شب قدر، برای برآورده شدن حاجات و عاقبت‌ بخیری، عزت و سربلندی ایران اسلامی، طول عمر رهبر معظم انقلاب، نابودی دشمنان اسلام و قرآن خالصانه دعا کردند.

حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند در سخنرانی مراسم معنوی شب احیای نوزدهم (تکیه چهل‌چراغ) بر لزوم بهرمندی بر فیوضات این ماه پربرکت تاکید کرد و افزود: شب قدر، شب تقدیر است یعنی فرصتی فراهم شده است که هر تصمیمی برای سرنوشت خود گرفته اید بر اساس اراده خداوند تحقق یابد.

وی گفت: این شب فرصتی مناسب است تا مسیر زندگی خویش را تغییر دهیم و خداوند این فرصت را برای ما فراهم کرده است تا به این مهم دست یابیم.

گفتنی است، حضور جوانان و نوجوانان در اولین شب از لیالی قدر بسیار چشمگیر بود.