از پرداخت حقوق کارگران زیسکو چه خبر!؟

هرچند قول‌هایی برای واریز حقوق و معوقات شرکت زیسکو داده شده است و امید به واریز در روزهای آتی زیاد است، اما و متاسفانه تا این ساعت به غیر از مبلغ جزئی شارژ “میدکو کارت”ها، پول دیگری به حساب پرسنل فولاد زرند ایرانیان واریز نشده است و این موضوع نگرانی و ناراحتی پرسنل در روزهای پایانی سال را در پی داشته است.

با پیگیری صدای زرند در زمینه واریز نشدن معوقات پرسنل شرکت زیسکو شامل حقوق بهمن ماه، علی‌الحساب حقوق اسفند ماه، عیدی و… یکی از مدیران شرکت زیسکو به این پایگاه خبری این‌چنین توضیح داد و بیان کرد: کارهای اداری و مراحل پرداخت انجام شده است و قطعاً به زودی این پرداخت‌ها انجام خواهد شد.

وی عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایا را به نبود نقدینگی کافی ارتباط داد و مشکل نقدینگی شرکت را نیز حاصل خرج و مخارج شرکت در واردات کک‌ برای کوره بلند اعلام کرد و بیان داشت: به احتمال قوی به زودی (احتمالاً فردا ۲۰ اسفند ماه) حداقل یک واریزی خواهیم داشت.

این مقام مسئول در شرکت فولاد در جواب این پرسش صدای زرند که پرسنل معتقدند “دنیایی شمش در واحد فولاد سازی تولید می‌شود و باید از فروش آن حقوق ما به موقع پرداخت شود”، اعلام کرد: فولاد با ظرفیت بیش از ۵۰ درصد تولید در حال فعالیت است و متاسفانه به دلیل نبود زغالسنگ مرغوب و در نتیجه عدم تولید کک با کیفیت در دو واحد کک‌سازی، شرکت مجبور است برای فعال بودن کوره بلند از کک وارداتی استفاده کند که همین موضوع در چند ماه اخیر چالش عدم نقدینگی را برایمان ایجاد کرده است.

این مقام مسئول عدم پرداخت به‌موقع و با تاخیر واریزی “میدکو کارت‌”ها را هم در عدم نقدینگی کافی دانست.

هرچند نظم در پرداخت حقوق کارکنان شرکت زیسکو نسبت به بسیاری از شرکت‌های هم‌رده در سطح خوبی است اما متاسفانه مشکلات مالی و گرانی‌ها، آن هم در ایام قبل از عید، موجب رنجش کارگران این شرکت مهم شده است.