رییس دادگستری زرند؛

در اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهری کلیه استانداردها و الزامات زیست محیطی رعایت شود

در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان زرند که با حضور معاون آبفای استان و دیگر دستگاه های مربوطه برگزار گرید؛ سرمایه گذار و مسئولین اداره آب و فاضلاب به عنوان متولیان اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهری ضمن پاسخگویی به مطالبات مردمی و ابهامات موجود در اجرای طرح، به رعایت کامل الزامات زیست محیطی و ایفای تعهدات در احداث تصفیه خانه مذکور شدند.

به گزارش صدای زرند، ابوالفضل فرحبخش رییس دادگستری زرند با تاکید بر ماهیت صنعتی و روند رو به رشد شهرستان گفت: توسعه پایدار مولفه هایی دارد که در تمامی پروژه های زیرساختی و صنعتی بایستی مد نظر قرار گیرید؛ در این راستا شهرستان زرند به واسطه ماهیت کشاورزی و توسعه صنعت در صورت عدم توجه به تامین آب مورد نیاز با مشکل مواجه خواهد شد.

وی اجرای طرح فاضلاب شهری را به واسطه محاسن آن و ایجاد اشتغال سیصد نفری موجود را مفید ارزیابی کرد و افزود: انتقال آب خلیج فارس راه حل موثر در رفع بحران آبی شهرستان است اما جبران بخشی از کمبود آب مورد نیاز صنایع از طریق تصفیه و استفاده از آب فاضلاب شهر در چرخه تولید فولاد ممکن خواهد بود.

این مقام قضایی تامین منافع عمومی را ارجح دانست و تصریح کرد: تقدم نفع عموم بر منعت شخصی در قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران و برابر قاعده لاضرر در دین اسلام و منابع فقهی مورد تاکید قرار گرفته است که این موضوع در عملکرد مدیران و به ویژه در فعالیت های عمرانی عمومی از قبیل پروژه فاضلاب شهری بایستی مورد توجه باشد.

رییس حوزه قضایی زرند در پایان ضمن تاکید بر رعایت منافع عمومی و توجه به کلیه الزامات و استاندارهای زیست محیطی در اجرای پروژه فاضلاب شهری، خواستار پاسخگویی و توضیح ادارات متولی در راستای اقناع سازی شهروندان مبنی بر ایفای تعهدات و مسئولیت های قانونی آن ها شد‌.