طرح تشدید نظارت اداره دامپزشکی زرند به مناسبت ماه مبارک رمضان

حسن لطفعلی پور رئیس اداره دامپزشکی زرند گفت: با توجه به افزایش عرضه و تقاضای فراورده های خام دامی در ایام ماه مبارک رمضان ، نظارتهای دامپزشکی بر واحدهای تولید، توزیع ، فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی تشدید می یابد.

به گزارش صدای زرند، وی درخصوص نحوه اجرای این طرح اعلام کرد: این طرح از ۱۹ اسفند۴۰۲ تا ۲۱ فروردین ۴۰۳ در ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز به صورت اکیپ های سیار و ثابت به اجرا درخواهد آمد.

وی تصریح کرد: مراکز عرضه فراورده های خام دامی ، مراکز نگهدای (سردخانه)، رستوران ها و آشپزخانه ها، ناوگان حمل ونقل و کارگاههای بسته بندی شهرستان مورد بازرسی بهداشتی قرار می گیرند.

لطفعلی پور در خصوص مخاطرات بهداشتی مصرف فراورد ه های نا سالم و فاسد اظهار داشت: بسیاری از مسمومیت های غذایی و بیماری های متابولیک در اثر مصرف فراوردهای غیر قابل مصرف در انسان بوجود می آیند که مصرف کنندگان باید هنگام خرید توجه لازم به شرایط بهداشتی نگهداری و سلامت فراورده مورد مصرف داشته باشند.

وی به شهروندان توصیه کرد: فرآورده های دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری نموده و به تاریخ تولید و انقضاء که برروی لیبل و برچسب آن نصب شده است توجه نمایند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان در پایان با اعلام این موضوع که هر گونه تهدید علیه بهداشت عمومی جرم محسوب می شود از همشهریان خواست: درصورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه عرضه فرآورده های خام دامی به اداره دامپزشکی با شماره تلفن ۳۳۴۸۹۰۱۸ اطلاع دهند تا با متخلفین برابر ضوابط برخورد قانونی صورت پذیرد.