#داغ‌های_انتخاباتی_زرند_و_کوهبنان

هرچقدر هم گل‌دار باشی، ما شفاف دوست داریم!

حتماً می‌دونید فرق بین شیشه‌ی شفاف و گل‌دار چیست؟ شیشه گل‌دار را برای این روی در و پنجره نصب می‌کنند که کسی آن‌طرف شیشه را کامل نبیند! اما قابل توجه کاندیداهای مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان: “این بار فرق می‌کند! هرچقدر هم گل‌دار و قشنگ باشید! ما شفاف دوست داریم!”

صدای زرند – جواد زمانی: طرح شفافیت آرا، طرحی است که در آن باید آرای تمامی نهادها از جمله مجلس شورای اسلامی که به شکلی تصمیمات آن‌ها در سرنوشت مردم تأثیرگذار است و یا مسئولیت قانون‌گذاری دارند، شفاف شود. این طرح با وجود اینکه چندین سال است در بخش‌های مختلف مجلس و شورای نگهبان و تشخیص مصلحت نظام در حال رد و بدل شدن است، اما هنوز به معنای واقعی تصویب نشده و به دلیل وجود ایرادات و اختلافاتی هنوز نهایی نشده است.

اما یک سالی هست که اجرای داوطلبانه شفافیت در مجلس و توسط تعدادی از نمایندگان در سامانه‌ای تحت همین عنوان (سامانه‌ی شفافیت داوطلبانه) اجرایی شده است.

در حال حاضر، کمترین نتایجی که از سامانه شفافیت آرا قابل استخراج است: «میزان حضور نماینده در جلسات مجلس»، «درصد مشارکت نماینده در رای‌گیری‌های مجلس» و «موافق، مخالف و ممتنع بودن نماینده در رای‌گیری‌های بعمل آمده» است.

کاندیداهای محترم بدانند که مردم[بسیاری از مردم] توقع دارند بدانند فردی را که به عنوان وکیل خود در مجلس انتخاب می‌کنند، اصلاً در جلسات مجلس حضور دارد؟ اصلاً در رای‌گیری‌ها شرکت می‌کند؟ و یا اصلاً به طرح‌ها و لوایح و تصمیمات گرفته شده در مجلس چه رایی داده است؟

بنابراین، کاندیدای عزیز باید عرض کنم، شما هرچقدر هم گل باشید و گل‌دار، ما نماینده‌ای را دوست خواهیم داشت که شفاف است!

این را هرچه دوست دارید بخوانید! اما اگر بعد از ورود به مجلس در طرح شفافیت داوطلبانه حضور نداشته باشید، مورد انتقاد قرار خواهید گرفت! این را امروز گفتیم و نوشتیم تا به عنوان مدرک بماند و بعد از انتخاب شدن، انتقادهای ما به این موضوع را پای اینکه ما قصد تخریب و جناح‌بازی و… داریم نگذارید، چراکه هنوز مشخص نیست کدام یک از شماها نماینده‌ی آینده‌ی زرند و کوهبنان هستید. بدانید که من و صدای زرند نه با هیچ کدام از شماها عقد اُخوت بسته‌ایم و نه با هیچ کدام از شماها مشکل داریم و فقط به عنوان یک رسانه هرکدام از شما که نماینده شدید، و در این طرح حضور داوطبانه نداشته باشید را مورد انتقاد قرار خواهم داد.