یادداشت پیرامون انتخابات زرند و کوهبنان

تخریب نماینده‌ی قبل، راهی برای فرار از بی‌برنامه بودن برخی کاندیداها

متاسفانه آنچه که این روزها شاهد آن هستیم، بی اخلاقی برخی از طرفداران یک کاندیدای تازه به انتخابات رسیده‌ی حوزه‌ی انتخابیه زرند و کوهبنان برای محبوب جلوه دادن کاندیدای مدنظر خود است. تخریب نماینده کنونی که به نظر می‌رسد فقط پوششی است بر بی‌برنامه بودن کاندیدای مدنظر این افراد.

صدای زرند: به عنوان مثال *دکتر ارنست* در پیج شخصی خود نوشت: “فرا از هر حزب و جناح، حداحافظی شریعتی از زرند و پایان ۴ سال عقب‌ماندگی زرند. آیا کسانی که ۴ سال قبل از ایشان حمایت کرده و رای مردم را برای ایشان جمع کردند در محضر خداوند پاسخگوی مردم شریف شهرستان‌های زرند و کوهبنان نخواهند بود؟؟؟ ایشان که رفتند!!! اما دوستانی که حمایت کردند، آیا شهامت عذرخواهی از مردم را از طریق رسانه‌ها، فضای مجازی و حضور در تجمع‌ها به جهت این حمایت اشتباه خواهند داشت؟؟؟””

یا شخصی دیگر که خود را جزء حلقه‌ی اول این گروه می‌داند در توئیتی نوشته بود: “روزی که با انفعال، غریبه‌ای بی‌انگیزه به نمایندگی ما انتخاب شد، نتیجه‌اش جز تحمیل چهارسال سکون و توقف روند پیشرفت زرند نبود؛ حال با این تجربه تلخ مقابل چشمانمان و برای جبران گذشته، با رای خود فردی شایسته، دلسوز و متعصب را به عنوان نماینده برگزینیم”. این شخص در توئیتی دیگر، “بازگشت به عهد سابق” را تنها را استمرار توسعه همه‌جانبه‌ی زرند می‌داند. منظور ایشان از “عهد سابق” ۵ دوره حضور دکتر امیری در مجلس از حوزه زرند و کوهبنان است. اما این افراد بد نیست فراموش نکنند که در آخرین ادوار حضور دکتر امیری در مجلس، این گروه تنها از سر اجبار[نداشتن فردی شایسته] و تنها برای از دست ندادن جایگاه مجلس و با وجود انتقادهای متعددی که خودشان به دکتر امیری داشتند، وی را مجبور به حضور در میدان انتخابات می‌کردند.

ما نیز به عنوان یکی از رسانه‌های شهرستان زرند دوست داشتیم خانم شریعتی فعالیتی بیش از این برای زرند و کوهبنان می‌داشت، اما بی‌انصافی است که اگر پیگیری‌ها و عملکرد چهارساله‌ی ایشان را نادیده بگیریم و بخواهیم چهارسال حضور ایشان را با ۲۰ سال عملکرد دکتر امیری مقایسه کنیم! اگر بخواهیم بخشی از فعالیت‌های که عفت شریعتی در این چهارسال برای زرند و کوهبنان انجام داد را لیست کنیم شاید ذکر موارد ذیل کمی قضاوت را منصفانه‌تر کند:

۱- پیگیری انتقال آب خلیج فارس و قول جدی رئیس جمهور برای این منظور. طبق پیگیری انجام شده احتمالاً سال آینده شاهد ورود آب از مسیر باغین به زرند خواهیم بود که این اقدام ارزشمند، آینده‌ی زرند را از مهم‌ترین چالش در مسیر پیشرفت، نجات خواهد داد.

۲- پیگیری احداث کارخانه کنسانتره جدید در منطقه جلال‌آباد که در مراحل پایانی دریافت مجوز برای احداث است.

۳- پیگیری رفع موانع در طرح توسعه فولاد زرند و احداث کارخانه تولید نورد که اشتغالزایی خوبی برای زرند خواهد داشت[شاید حدود ۲۰۰۰ اشتغال]

۴- پیگیری ورود دستگاه MRI به بیمارستان سینا که یکی از نیازهای اساسی پزشکی در شهرستان بود.

۵- دعوت و پیگیری حضور بی‌سابقه وزرا و رئیس مجلس در شهرستان زرند و کوهبنان.

۶- حضور رئیس بنیاد مستضعفان در کوهبنان و رفع برخی از مشکلات منطقه کوهبنان با اضافه‌شدن این شهرستان به لیست مناطق هدف محرومیت‌زدایی.

۷- رفع موانع و شروع مجدد دوبانده شدن محور زرند – کوهبنان که می‌تواند مشکلات زیادی را از سر راه این منطقه بردارد.

۸- پیگیری دوبانده شدن بخش زیادی از محور زرند – بافق با همکاری صنایع شهرستان زرند، که در دست اقدام است.

بد نیست به این موضوع نیز اشاره کنیم که “تخریب‌چی فوق‌الذکر” که به‌نظر می‌رسد با توجه به ورود دیر هنگام کاندیدای محبوبش به دور انتخابات، قصد دارد با تخریب خانم شریعتی پشت بی‌برنامه بودن خودشان پنهان شود، چندی پیش در گفتگویی که با یکی از خبرنگاران داشته، در بین خیرالموجودین کاندیداها، خانم شریعتی را بهترین گزینه می‌دانست و قصد درخواست از ایشان برای ورود به حوزه زرند و کوهبنان را داشت؛ اما حال با ورود کاندیدای مدنظر خود، بنظر شما چه شده که شمشیر خود را در تخریب افراد بسته‌اند؟ ما آن را پای نداشتن برنامه‌ای مدون برای زرند و کوهبنان جهت کسب رای مردم می‌دانیم، اما باید منتظر ماند و دید که این گروه افراد به جز تخریبِ نماینده‌ی قبل و رقبای انتخاباتی، آیا برنامه‌ی مدونی هم برای محبوب جلوه دادن خود در زمان تبلیغات از خود ارائه خواهند داد!