نگاه متفاوتی به انتخابات زرند و کوهبنان

سید جان کجایی؟ حاجی‌ها همه در میدان‌ند!

وقتی نگاهی به انتخابات کشور و حضور فرمانداران ادوار گذشته شهرستان زرند در این عرصه می‌کنیم، متوجه یک اتفاق جالب می‌شویم: از پنج فرماندار گذشته ی شهرستان زرند، چهار نفر (حاج حسن[رحمانی]، حاج رضا[کرمی]، حاج حبیب‌الله[خنجری] و حاج علی[صادق‌زاده]) در میدان رقابت‌های انتخاباتی هستند، به جز یک نفر (سیداحمد[هاشمی])؛ اما سید جان کجاست؟

صدای زرند: حاج حسن[رحمانی] از آذر ماه ۱۳۸۴ (اوایل دولت احمدی‌نژاد) فرماندار زرند شد، بعد از ایشان سیداحمد[هاشمی] فرماندار بودند که ایشان تیرماه سال ۱۳۹۰ برای حضور در انتخابات از این سمت استعفا کرد و با فاصله‌ای کوتاه که فرمانداری زرند با سرپرستی اداره می‌شد، در مهرماه همان سال، حاج رضا[کرمی] از کردستان به زرند آمد و فرماندار زرند شد. حاج رضا[کرمی] دو سالی در زرند بود و در بهمن ۱۳۹۲ جای خود را به حاج حبیب‌الله[خنجری] داد. حاج حبیب‌الله[خنجری] حدود ۵/۵ سال در این جایگاه حضور داشت و صندلی فرمانداری زرند را خرداد ماه ۱۳۹۸ تقدیم به هم حزبی خود یعنی حاج علی[صادق‌زاده] کرد؛ حاج علی[صادق‌زاده] نیز بعد از دو سال و شش ماه حضور در ساختمان فرمانداری زرند، علی‌رغم تلاش برای حضور بیشتر در این پست، با تغییر دولت، مجبور به تحویل آن به مدیری جوان از حزب مقابل شد (سیدرضا[حسینی‌نژاد] فرماندار کنونی)!

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که حاج حسن[رحمانی]، حاج حبیب‌الله[خنجری] و حاج علی[صادق‌زاده] در انتخابات پیش‌رو از حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان و حاج رضا[کرمی] از حوزه انتخابیه قروه و دهگلان استان کردستان، کاندیدای مجلس شده‌اند (یعنی دو اصولگرا و دو اصلاح‌طلب).

در این میان اما سیدجانِ این داستان اکنون کجاست؟ در گفتگویی که با سیداحمد[هاشمی] فرماندار اسبق زرند داشتیم، او با اعلام اینکه در کرمان است و در هیچ‌کاری مشغول نیست و متأسفانه کمی هم بیمار می‌باشد، از عدم حضور در عرصه‌ی سخت انتخابات خبر داد و بیان داشت: دیگر زیاد درگیر مسائل سیاسی نیستم و به این مسائل ورود نکردم. آقای رشیدی [سیدجواد] هم که قبل از آقای رحمانی [حاج حسن] فرماندار زرند بودند، زیاد به این مسائل ورود نداشته است، اما الان از ایشان چندان خبری ندارم.

وی در گفتگویی که با یکی از رسانه‌های شهرستان داشت، مشکل آب را مهم‌ترین چالش زرند می‌داند و بیان می‌کند: اگر مسئولین عزیز بتوانند مشکل آب را برطرف کنند به نظر من بخش مهمی از مشکلات رفع خواهد شد؛ وی کاشت گیاهان جایگزین و مقاوم به کم‌آبی را یکی از راهکارهای مناسب برای مقابله با چالش آب در بخش کشاورزی شهرستان می‌داند و بیان می‌کند: اگر در آینده‌ی نزدیک نتوانیم آب را به شهرستان بیاوریم، مشکلات شهرستان خیلی زیاد خواهد شد و اگر بتوانیم آب را وارد شهرستان کنیم، در کنار هم و با اتحاد مسئولین می‌توانیم بسیاری از مشکلات را رفع نماییم.