همزمان با روز جانباز؛

همایش یادیاران در زرند با حضور سردار قریشی برگزار شد

صبح امروز، همزمان با اعیاد شعبانیه و روز ولادت حضرت ابوالفضل علیه السلام، روز جانباز همایش یادیاران با حضور جانشین رئیس بسیج مستضعفین کشور، فرمانده سپاه ثارالله کرمان، مسئولان شهرستانی، جانبازان و آحاد مختلف مردم در حسینیه ثارالله زرند برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، سردار پاسدار سید قاسم قریشی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامی داشت روز جانباز و ابراز قدردانی از حضور مردم ولایت مدار زرند گفت: رزمندگان و جانبازان جنگ تحمیلی با هدف دفاع از کشور و مردم و ایجاد امنیت، از مهم ترین هستی خود یعنی جانشان گذشتند و به دنبال هیچ پاداش و امتیازی نبودند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس ما بی نظیرترین رزمندگان را به لحاظ ایمان، اخلاص و مرام داشتیم.

وی گفت: شهرستان زرند در دوران جنگ تحمیلی حدود ۶۰۰ شهید و ۱۸۰۰ تقدیم ایران اسلامی کرده است.

قریشی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: دلایل عزت و سربلندی ایران را میتوان در چند بخش تقسیم بندی کرد، به طور خلاصه یک بخش مهم دستاورد حفظ و تمامیت ارضی، در طول ۴ دهه گذشته بوده که با ایستادگی و مقاومت جوانان این مرز و بوم یک وجب از این خاک را به بیگانگان واگذار نشد.

وی افزود: در زمان های گذشته شاهان مختلف برای خوش خدمتی به غربی ها بخش هایی از کشور را پیشکش آنها کردند و موجب برخی مشکلات کنونی شدند.

جانشین بسیج مستضعفین با اشاره به دستاوردهای انقلاب تاکید کرد: از سایر دستاوردهای انقلاب اسلامی، که با وجود همه ی موانع و مشکلات بدان دست یافت قدرت نظامی و موشکی بود به طوری که به الگویی برای جهانیان تبدیل شده است.

وی افزود: جنگ ایران و عراق در حالی رخ داد که ایران به تنهایی با تمام قدرت های دنیا مواجهه شد، اما با اراده و ایمان خود نگذاشتند یک وجب از ایران جدا شود. در حالی که به لحاظ تجهیزات ایران شرایط خوبی نداشت

قریشی خاطر نشان کرد: یکی از برکت های انقلاب اسلامی پیشرفتهای نظامی است که او را نه تنها تبدیل به یکی از قدرت های مهم نظامی کرده بلکه به الگویی برای سایر ملت ها تبدیل شده است.

وی ادامه داد:انقلاب اسلامی برکات زیادی در زمینه های مختلف داشته از جمله پزشکی و سلامت، دارویی، فناوری هسته ای، آبادی و عمران و … .

قریشی جمهوری اسلامی را به پرنده ای تشبیه کرد و گفت: همچون پرنده ای که دارای دو بال است، بال سرخ شهادت که بر گرفته از واقعه عاشورا، ایثار و از خود گذشتگی هست و بال سبز مهدویت که نوید بخش آینده ی روشن است.

جانشین رئیس بسیج مستضعفین کشور در پایان تاکید کرد: وظیفه اصلی ما به فرموده مقام معظم رهبری جهاد تبیین است، مشکلات و کمبودها در جامعه وجود دارد اما در کنار آن به بیان دستاوردها باید پرداخت و دستاورد این جهاد تبیین حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

قبل از شروع مراسم سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان با تبریک روز جانباز گفت خانواده های معظم شهدا و جانبازان چشم و چراغ ایران اسلامی هستند

به کوری چشم دشمنان جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس با همان شجاعت و شور و نشاط دوران جنگ تحمیلی در میدان‌های پیشرفت جامعه اسلامی ما نقش بسزایی دارند وی حضور سردار قریشی از یادگاران دوران دفاع مقدس در جمع خانواده های معظم شهدا و جانبازان شهرستان زرند را مایه مباهات دانست

این مراسم همراه با اجرای برنامه سرود دانش آموزان بسیجی شهر سیریز و همچنین مولودی خوانی بود.