حرکتِ ارزشمند آموزش و پرورش زرند در ۲۲ بهمن

افغانهای مدرسه فاطمیون، اولین بار در استان کرمان به اجرای سرود دسته جمعی پرداختند.

صدای زرند – سرویس اجتماعی؛ بیش از ۴ دهه است که مردم ایران روز ۲۲بهمن را جشن می گیرند و به شکرانه ی پیروزی انقلاب با شعارهای حماسی راهپیمایی می کنند.

اجرای برنامه های فاخر فرهنگی هنری ورزشی همواره پای ثابت این همایش ملی بوده و در هر سال نیز رنگ و بوی جدیدی می یابد اما در زرند امسال اتفاقی جدید افتاد.

میدان دادن به دانش آموزان افغان برای نشان دادن عشق و علاقمندی آنها به انقلاب اسلامی ایران با اجرای سرود جهانی سلام فرمانده به لهجه ی اردو یکی از مهمترین ویژگی های ۲۲بهمن امسال بود که علاوه بر نشان دادن توانایی و هنرمندی دختربچه های افغانی مقیم زرند ، پیام های مهمی به همراه داشت از جمله اینکه موضوع انقلاب اسلامی و جریان مقاومت و آماده سازی برای ظهور صرفا مختص ایران نبوده و بسیاری از کشورهای منطقه عاشقانه خود را برای این امر مقدس مهیا می کنند و فرهنگ زیبای مقاومت بعنوان یک آرمان حقیقی در بین نسل‌ ها و علی الخصوص در بین کودکان و نوجوانان ریشه دوانده و این نوع حرکات چنان برای نظام سلطه سخت و دردناک است که پذیرش چنین نفوذ نرم فرهنگی از سوی جبهه مقاومت با کمترین هزینه را در برابر میلیاردها دلار کار ضد فرهنگی و ضدارزشی خود پروژه ای شکست خورده می دانند .

از طرفی، پرداختن به تاثیرات فرهنگی حضور و مشارکت دانش آموزان افغان می تواند بُرشی از استعدادها و خلاقیت های ناب دانش آموزان افغان باشد و چه بسا با توجه به اقامت خانواده های آنان در ایران و توجهی که نظام آموزش و پرورش برای رشد و تعالی آنان دارد می توان زمینه را برای ظهور قابلیت‌های این افراد فراهم تا در جهت رشد و پیشرفت کشور هم از آنان کمک گرفت.

این حرکت بی نظیر آموزش و پرورش را آغازی برای این مهم قلمداد می کنیم و از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و نیز از معلمان و مربیان فرهنگی مدرسه ی فاطمیون روح آباد تجلیل می کنیم.

به امید تکرار این رویه ی زیبا در آینده.