دهه فجر بهترین فرصت برای جهاد تبیین و حضور در صحنه است

لطفعلی پور ریاست محترم اداره دامپزشکی زرند ضمن تبریک یوم الله دهه مبارک فجر و با اشاره به تبیین، تشریح و انعکاس فعالیت های دامپزشکی در قالب جهاد تبیین گفت: باید از همه فرصت ها و تمامی ظرفیت ها برای جهاد تبیین بهره ببریم و این مقوله مهم را محور فعالیت ها و برنامه های کاری خود قرار دهیم.

به گزارش صدای زرند، لطفعلی پور خاطر نشان کرد: دهه فجر بهترین فرصت برای جهاد تبیین و حضور در صحنه است که با افزایش ارتباطات اجتماعی می توانیم اهمیت و نقش گسترده دامپزشکی را در تضمین سلامت و تامین امنیت غذایی و ارتقاء شاخص های سلامت جامعه نشان دهیم.

لطفعلی پور با دستور بررسی عملکرد واکسیناسیون تب برفکی در فاز دوم سالجاری و نحوه ادامه اجرای طرح و نیز انجام رزمایش جهاد دامپزشکی با عنوان شهدای راه قدس در دهه فجر برگزار شد از اجرای این طرح تا پایان بهمن ماه خبر داد و افزود: فاز دوم اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی، همانند اجرای فاز اول به صورت کاملا رایگان بوده و هیچ مبلغی در قبال آن دریافت نمی شود.

ریاست محترم دامپزشکی زرند گفت: پیش بینی می شود در صورت همکاری دامداران در فاز دوم، ۵۰/۰۰۰ راس دام سبک و ۳/۵۰۰ راس دام سنگین در این طرح تحت پوشش واکسیناسیون و ایمنی پایدار در مقابل این بیماری قرار گیرد.

لطفعلی پور با بیان اینکه در شهرستان زرند، فاز اول طرح تب برفکی به صورت یکپارچه و سراسری در دام سبک و سنگین انجام شده است، و همچنین واکسیناسیون بر علیه بیماریهای مختلف دامی ازجمله بیماریهای تب برفکی، آبله، طاعون نشخوار کنندگان کوچک، بروسلوز، لمپی اسکین، نیوکاسل طیور بومی ، هاری و سم پاشی دام و اماکن دامی از ابتدای سالجاری انجام شده است.

وی در عین حال یادآور شد: رزمایش شهدای راه قدس در قالب اردوهای جهادی و با انجام خدمات رایگان تخصصی جهاد دامپزشکی از ابتدای دهه فجر در سطح شهرستان در حال انجام است و به مدت ده روز برگزار می شود.