توجه بیشتر به دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در دستگاه قضائی ضرورت دارد

رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: وجود دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در دستگاه قضایی، نشان از توجه ویژه نظام اسلامی به حقوق اقشار آسیب پذیر است.

به گزارش صدای زرند، ابوالفضل فرحبخش باحضور درجمع دانش اموزان زرندی اظهار داشت: دفتر حمایت از حقوق کودکان همه روزه جهت آگاهی بخشی به حقوق افراد و حمایت از زنان و کودکان در حال خدمت رسانی به شهروندان است.

فرحبخش ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره‌ای حقوقی، روانشناختی و مددکاری به مراجعین برای ارتقای توانایی فردی آنان در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و حفظ حقوق فردی و اجتماعی از جمله خدمات این دفاتر است.

وی افزود: در این دفاتر، زنان خود سرپرست و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به مراکز حمایتی دولتی و غیردولتی، حرفه‌آموزی و کاریابی جهت ارتقای توانایی اقتصادی معرفی و ارجاع داده می‌شوند.

این مقام قضایی در ادامه به تعریف حق پرداخت و تصریح کرد: حق به معنای امتیازی است که به فرد داده می شود که در مقابل برای دیگران تکلیف ایجاد می کند که طرفین ملزم به رعایت آن هستند و در غیر این صورت با طرح‌ موضوع در محاکم قضایی، رسالت ایفای حق زیان دیده بر عهده دستگاه قضایی است.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند با اشاره به دسته بندی جرایم و تشریح آن ها به تبعات جرایم و آسیب های اجتماعی بر فرد و جامعه پرداخت و گفت: هدف از حضور قضات در مدارس افزایش دانش حقوقی دانش آموزان و آگاهی بخشی به آن ها در خصوص جرائم است تا در کنار دیگرا اقدامات فرهنگی و آموزش بتوان انتظار کاهش آسیب های اجتماعی را در سطح جامعه داشته باشیم.

وی با توصیه به صبر و تقویت مهارت های کنترل خشم گفت: امروزه بسیاری از جرائم خشنی که در جامعه شاهد آن هستیم بدون برنامه ریزی انجام گرفته و وقوع آن ها ناشی از خشونت های لحظه ای است که با صبوری، حسن رفتار و بخشش امکان پیشگیری از وقوع آن ها وجود دارد.

رییس حوزه قضایی زرند در پایان با اشاره برنامه های دشمن برای تحریک جوانان و فاصله انداختن بین مردم و نظام اظهار داشت: امروزه بیش از هر چیز افزایش دانش و آگاهی از طریق برگزیدن دوستان خوب و ویژه انس گرفتن با کتاب و مطالعه برای دانش آموزان دارای اهمیت است چرا که افراد آگاه ضمن پیشرفت و موفقیت در زندگی شخصی می توانند پاسخی شایسته به شبهه افکنی و تهاجم فرهنگی دشمنان از طریق فضای مجازی و حقیقی بدهند.

photo9517533793 photo9517533700