به گزارش صدای زرند، روزنامه جوان نوشت: همزمان با دوره ای که دغدغه لباس مناسب برای قشر محجبه افزایش یافت، با پدیده ای به نام حجاب استایل مواجه شدیم. گروهی که هدف آن ها ترویج و تبلیغ حجاب و سبک زندگی اسلامی بود، اما حالا آن روی سکه حجاب استایل ها چیز دیگری را نشان می دهد.
حجاب استایلی ابتدا با انواع چادرهای مدل دار و زینت شده آغاز شد بعد از آن عبا و پیراهن بلند جایگزین شد، اما اندکی بعد و در کمال تعجب شاهد هستیم که بلاگرهای به اصطلاح محجبه و مذهبی، با بلوز و شلوار، دامن یا پیراهن های کوتاه تر ظاهر و درحال فعالیت هستند و دقیقاً این همان هدفی بود که از ابتدا به دنبال آن بودند.
سبک زندگی حجاب استایلی شباهتی با فرهنگ ایرانی-اسلامی ندارد. در واقع حجاب استایل، کلمه ای با تعبیری وارونه و درجهت منافع شخصی است. باید گفت حجابی که همراه با خودنمایی باشد، نقطه مقابل حجاب شرعی است. بلاگرها با نشان دادن جذابیت های زیاد کاربر را مجذوب می کنند و او خواسته یا ناخواسته وادار به همذات پنداری و همانندسازی می شود. همچنین کاربر برای یافتن جایگاه خود شروع به تقلید از نوع پوشش، آرایش و تغذیه می کند. همه این عوامل به تدریج باعث تغییر ذائقه و سبک زندگی دنبال کننده ها می شود.
حجاب استایل ها حجاب را مد اسلامی و به شکل یک صفت و برند درآوردند تا برای مخاطب مدل سازی کنند. حجاب استایل با وجود اینکه اعضایی از بدن یک زن مسلمان را که باید پوشیده باشد، می پوشاند، اما سازگاری با روح حجاب اسلامی ندارد، زیرا حجاب به عنوان یک مانع از دیده شدن عمل می کند، این در حالی است که حجاب استایل ابزاری است که باعث دیده شدن می شود و این دو با یکدیگر در تضاد هستند.
حجاب استایل مترادف تبرج واژه قرآنی است که به معنای خودنمایی و آشکار کردن زینت های زنانه در انظار عمومی است. پس آن ها برای جذب مخاطب از هر روشی، اما با پوشش دین وحجاب استفاده می کنند. اصل کار بلاگرها بر جذاب دیده شدن است، هر چقدر بیشتر دیده شوند، موفق تر خواهندبود.
نهادهای مسئول نیز موظف هستند با ساماندهی قوانین مد و سبک پوشش ایرانی اسلامی و نظارت هر چه بیشتر در عرصه پوشاک شرایطی را در جامعه ایجاد کنند که لباس های مناسب عرضه شود تا زنان و دختران جامعه بتوانند پوششی زیبا و اسلامی داشته باشند. در خلأ این موارد، ترویج حجاب استایل در جامعه عواقب مخرب و جبران ناپذیری خواهد داشت و سود و منفعت آن تنها برای مخالفان اسلام و کاسبان بازاری خواهدبود.
سید رضا حسینی نژاد، با اشاره به اینکه ایده های دستگاه قضایی شهرستان زرند در برگزاری جشنواره های متعدد از جمله نخستین دوره جشنواره ملی هنر دینی “تبار” نمونه ای از کار فرهنگی تمیز و بهره گیری از هنر دینی در پیشگیری از جرایم و آسیب هاست، گفت: روابط عمومی ها می توانند با فضاسازی مناسب زمینه استفاده از هنر دینی را ترویج دهند.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی شجاعی گفت: چه بسا جامعه ای ثبات اقتصادی و قدرت دفاعی لازم را در عرصه های مختلف نداشته باشد اما از جهت اعتقادی و دینی اقتدار خود را حفظ کرده باشد، جامعه ای مقتدر باشد و مثال روشن این موضوع در دنیای امروز، غزه است.
ابوالفضل فرحبخش گفت: در مجموع ۸۱۳ اثر هنری توسط ۲۲۸ هنرمند به دبیرخانه نخستین دوره جشنواره ملی هنر دینی “تبار” در شهرستان زرند ارسال شده است که براساس آرای هیات داوران، برگزیدگان این جشنواره انتخاب شده اند.
مراسم اختتامیه ی اولین جشنواره ی ملی هنر دینی تبار صبح امروز با حضور حجهالاسلام و المسلمین حمیدی نماینده ی عالی قوه قضائیه در استان، سید مهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، اسلامی معاون توسعه ی حل اختلاف استان، حجه الاسلام والمسلمین شجاعی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زرند ،حسینی نژاد فرماندار ،فرحبخش رئیس دادگستری، یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب و تنی چند از مدیران شهرستان در سالن اجتماعات کارخانه کک سازی شماره یک برگزار شد از روابط عمومی های برتر استان تجلیل شد.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال نظر