زاهدی نماینده کرمان در تذکر شفاهی خواستار شد؛

شناسایی عاملان پشت صحنه و چرایی وقوع حادثۀ تروریستی کرمان

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از رئیس شورای عالی امنیت ملی خواست تا نسبت به شناسایی عاملان پشت صحنۀ حادثۀ تروریستی کرمان و برخورد قاطع با آن ها و همچنین ممانعت از ورود اتباع بیگانه غیرقانونی ورود کند.

به گزارش صدای زرند، وی در نشست صحن علنی روز دوشنبه ۱۸ دی ماه مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار بررسی اینکه آیا تدبیر امنیتی انجام یافته متناسب با مراسم روز ۱۳ دی ماه بوده و این که آیا قصور و تسامحی از سوی مسئولان ذیربط در استان و در سطح ملی صورت گرفته، شد.

وی در تذکر شفاهی خود گفت: در ابتدا به ملت ایران، مقام معظم رهبری و پیشگاه آقا امام زمان (عج) حادثۀ تروریستی کرمان و شهادت جمعی از کودکان، نوجوانان، زنان و مردان را تسلیت عرض می کنم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: بارها در خصوص اتباع بیگانه غیرقانونی تذکر دادیم اما افسوس از توجه به آن. از جنابعالی به عنوان ریاست شورای عالی امنیت ملی انتظار است که ابعاد مختلف این حادثه اعم از شناسایی عاملان پشت صحنه و برخورد قاطع با آنان و همچنین بررسی چرایی وقوع این حادثه که این بسیار مهمتر از آن قبلی است را مدنظر قرار دهید.

وی بیان کرد: حضور اتباع بیگانه غیرقانونی در کشور به خصوص در استان، عدم وجود امکانات و زیرساخت های کافی برای نیروهای مسلح و نیروی انتظامی جهش پایش مرزها، جاده ها و مسیرهای تردد این گونه افراد، بررسی اینکه آیا تدبیر امنیتی انجام یافته متناسب با مراسم روز ۱۳ دی ماه بوده یا نه، بررسی اینکه خدای ناکرده قصور و تسامحی از سوی مسئولان ذیربط در استان در سطح ملی بوده یا خیر، خانوادۀ معزز شهدای کرمان، ملت ایران و مردم کرمان انتظار دارند قاطعنامه و مسئولان نسبت به عوامل فوق که اعلام کردم بررسی و اقدام قاطع صورت گیرد تا موجب آرامش خاطر خانواده معزز شهدا، مردم کرمان و ملت ایران شود.