کارشناس هواشناسی:

فردا؛ برخی نقاط استان کرمان بارانی می شود/کاهش دما از امروز

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان درباره وضعیت دمایی استان گفت: از امروز تا دوشنبه کاهش محسوس دما را خواهیم داشت. با توجه به ماندگاری هوای سرد تا انتهای هفته احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و دامی در نیمه جنوبی استان محتمل است.

به گزارش صدای زرند، فهیمه راستی امروز ۱۶ دی ماه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت جوی استان کرمان گفت: طبق بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز و فردا در شرق و برخی مناطق غربی و جنوبی استان وزش باد نسبتاً شدید را خواهیم داشت، که منجر به خیزش گردوخاک، افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا به ویژه در شرق وجنوب شرق خواهد شد.

وی بیان کرد: فردا با فعالیت سامانه بارشی در اغلب مناطق استان افزایش ابر و برای برخی مناطق مرکزی، جنوبی و ارتفاعات شمالی استان احتمال بارش پراکنده باران را پیش بینی می کنیم.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اظهار کرد: از روز دوشنبه تا انتهای هفته جوی نسبتاً پایدار برای اغلب نقاط مورد انتظار است.

وی درباره وضعیت دمایی استان نیز گفت: از امروز تا دوشنبه کاهش محسوس دما را خواهیم داشت. با توجه به ماندگاری هوای سرد تا انتهای هفته احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و دامی در نیمه جنوبی استان محتمل است.

راستی در خصوص دماهای ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته نیز اظهار کرد: لاله زار با دمای منفی ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین (دومین ایستگاه سرد کشور بعد از دشت نمدان فارس با دمای منفی ۱۱ درجه سانتیگراد) و منوجان با دمای ۲۶ گرمترین مناطق استان بوده اند همچنین شهر کرمان امروز در سردترین ساعت منفی ۳ درجه و در گرمترین ساعات ۲۰ درجه سانتیگراد است.