افزایش سرقت ها در استان؛

معتادان متجاهر دلیل افزایش سرقت در کرمان هستند

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به افزایش آمار سرقت در ۹ ماهۀ ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: حوزه های قضایی راور، کهنوج، کوهبنان، منوجان، بخش های گلباف، صفائیه و ماهان بیشترین آمار سرقت را در سال جاری داشته اند که نیاز است برنامه های پیشگیرانۀ ویژه ای در این حوزه ها پیش بینی و اجرا شود.

به گزارش صدای زرند، سیدمهدی قویدل افزود: متاسفانه مرکز استان کرمان بیشترین آمار سرقت را در بین شهرهای استان دارد و دلیل این فراوانی وجود چندین هزار معتاد متجاهر در سطح این شهرستان است.

به گفتۀ وی، در سال جاری سرقت وسایل داخل خودرو و وسایل قطعات خودرو، پلاک و… نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته و جرم جیب بری کاهش یافته است.

وی در ادامه بیان کرد: مشاهدات آماری و بررسی های صورت گرفته نشان می دهد، حوزه هایی که جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم و طرح های پیشگیری از سرقت را اجرا کرده اند، در جرایم و دعاوی اولویتی کاهش قابل ملاحظه ای را داشته اند و تاکید ما بر آن است که حوزه های قضایی مداوم و مستمر جلسات شورای پیشگیری را برگزار و از دستگاه های مربوطه مطالبه گری به موقع داشته باشند.

قویدل یادآور شد: دستورالعمل های شورای پیشگیری از جرم شامل پلمب مراکز خرید و فروش اموال مسروقه، پایش تصویری شهر و جمع آوری و ساماندهی معتادین متهاجر است.